می توان گفت یکی از دلایلی که بازرگانان ایرانی کشور امارت را برای تجارت انتخاب می کنند، هزینه پایین آن می باشد. زیرا تاجران و وارد کنندگان کالا، هیچ هزینه ای در قبال گمرک پرداخت نمی کنند. همچنین ترخیص کالا نیز بدون مشکل انجام می شود. ترخیص کالا فرآیندی محسوب می شود. که در آن ورود کالا به یک کشور جنبه قانونی پیدا می کند. در نظر داشته باشید امکان ورود مستقیم کالا به کشور وجود دارد. اما هنگامی که به دلیل تحریم، کشوری دیگر با ایران به صورت مستقیم تجارتی را آغاز نکند. تاجران تصمیم می گیرند روش ترخیص کالا از دبی را انتخاب کنند. لازم به ذکر است ترخیص کالا تنها توسط صاحب کالا انجام نمی شود بلکه شرکت های واسطه نیز می توانند در انجام این امر شرکت کنند.

اگر تمایل دارید فعالیت های  ترخیص کالا از دبی را به درستی انجام دهید. باید از مراحل و قوانین کشور امارات به طور کامل آگاهی داشته باشید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا از مراحل و قوانین ترخیص کالا از دبی آشنا شوید.

مراحل ترخیص کالا از دبی

مراحل ترخیص کالا از دبی موارد زیر را شامل می شود:

برخورداری از اطلاعات کافی در خصوص مشخصات کالا:

در این مرحله تاجران بایستی در مورد مشخصات فنی کالا به طور کامل تحقیق کنند. همچنین از قیمت کالا ها به طور کامل آگاه بوده و در اظهار نامه ذکر کنند.

تحلیل و بررسی قیمت کالاهای وارداتی:

قیمت گذاری محصولات و کالای وارد شده به کشور فرایند خاصی را طی می کند. و به مواردی همچون درصد نیاز جامعه، هزینه پایانی محصول، فصل مناسب فروش و وضع بازار های داخلی بستگی دارد. تاجران و شرکت های وارداتی باید از قیمت های گمرکی به طور کامل مطلع باشند. تا با اطمینان کامل معامله را انجام دهد. و کالای مورد نظر را به کشور وارد کنند. در نظر داشته باشید یکی از وظایف فروشنده این می باشد. که پیش فاکتور کالا را به گمرک ارسال کند.

مشخص کردن قیمت تمام شده محصول:

قیمت تمام شده محصول زمانی مشخص می شود. که محاسبات کارمزد گمرکی کالا به پایان رسیده باشد. زیرا تمامی هزینه ها از قبیل هزینه جابه جایی و انبار داری محاسبه شده و برگه ترخیص کالا نیز صادر می شود.

ترخیص کالا از دبی

روند ترخیص کالا از دبی:

کشور امارات علاوه بر منطقه ی خلیج فارس، در تمامی کشور های جهان نیز به عنوان مرکز تجارت شناخته می شود. به همین دلیل رابطه اقتصادی محکم و پایداری را با سایر کشور ها ایجاد کرده است. همانطور که قبلا ذکر کردیم کشور امارات هیچ هزینه ای در قبال گمرک از تاجران دریافت نمی کند. بنابراین تمامی محصولاتی که از این کشور ارسال می شوند. از قیمت اصلی برخوردار بوده و هیچ درصدی به آن افزوده نمی شود. به همین دلیل تاجران ایرانی کشور امارات را برای واردات انتخاب می کنند. تا هزینه های ناشی از گمرک و حمل نقل کاهش پیدا کند. و این از دلایل مهم خرید کالا از امارات است.

ترخیص کالا در امارات

ترخیص کالا به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل واردات محسوب می‌شود. برای ترخیص کالا در امارات و هر کشور دیگری باید به قوانین و شرایط توجه کنید. تمامی افرادی که در حوزه تجارت فعالیت دارند، موظف هستند تا با صفر تا صد مراحل مختلف واردات به ویژه ترخیص آشنا شوند.

در این مرحله اسناد و مدارک لازم جهت ترخیص کالا از گمرک به مامورین گمرک باید ارائه گردد. در واقع این ترخیص یک پروسه‌ای است که برای ورود کالا به کشور بایستی آن را پشت سر گذاشت. آزادسازی محصول وارداتی از گمرک خود شامل مراحل بسیار مختلفی می‌شود.

در واقع ترخیص کالا در امارات یا ترخیص کالای خریداری شده امارات مستلزم رعایت نکات و شرایط مهم است. ابتدا بایستی محموله شما در گمرک توسط کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار بگیرد که در این مرحله ثبت سفارش و ترخیص کالا صورت خواهد گرفت.

در واقع برای تکمیل اظهارنامه بایستی در سامانه مورد نظر اطلاعات مربوط به کالا را به صورت آنلاین وارد کنید. پس از آن نوبت به احراز هویت و تعیین مسیر است. یک شماره ثبت یا کوتاژ به شما اختصاص می‌گردد و پس از اینکه کوتاژ را دریافت کردید مرحله کنترل کالا می‌رسد.

 پس از این مرحله کالای شما از سه مسیر سبز، زرد و قرمز باید عبور کنید. پس از عبور از مسیر سبز با در دست داشتن مجوزهای لازمه، بررسی تعرفه و پرداخت هزینه‌های انبارداری می‌توانید با در دست داشتن برگه خروج کالا محموله خود را ترخیص نمایید.

شرکت ترخیص کالا در دبی

واردات ترخیص به عنوان یکی از گام‌های مهم محسوب می‌شود که باید در رابطه با آن اطلاعات بسیار زیادی کسب کرد. شما می‌توانید با همکاری شرکت ترخیص کالا در دبی از خدمات کارشناسان مجرب آنها بهره بگیرید. در واقع این شرکت‌ها می‌توانند کلیه پروسه ترخیص را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام دهند. اخذ مجوزهای لازمه برای ترخیص کالا به عنوان یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که باید به آن توجه داشت.

به عنوان مثال، شما بایستی از سازمان بهداشت، سازمان مبارزه با مواد مخدر، سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان پرورش فکری و کودکان یا دیگر انواع سازمان‌های مربوطه به تناسب نوع محصول وارداتی محصول مورد نظر، مجوزهای لازمه را اخذ نمایید. البته قبل از آنکه محصول شما وارد کشور شود، بایستی در گمرک آن را ارزش گذاری کنند.

مرحله ارزش گذاری با در نظر قرار دادن تمامی مشخصات و هزینه‌های صرف شده جهت خرید و واردات محصول انجام می‌شود. از یک تیم متخصص و کاربلد برای ارزش گذاری واقعی کالاهای وارداتی استفاده می‌کنند که تجربه کافی در این زمینه دارند.

 اما شرکت ترخیص کالا در دبی جدا از اینکه انواع مجوزها را دریافت می‌کنند و صفر تا صد مرحله ترخیص را برای شما به اتمام می‌رساند؛ حتی اطلاعات کافی در زمینه این پروسه را در اختیار شما عزیزان نیز قرار خواهد داد. پس شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

مزایای ترخیص کالا از دبی:

ترخیص کالا از کشور امارات، برای تاجران ایرانی مزیت های فراوانی به همراه دارد. به همین دلیل با وجود گسترش امکانات در واردات، تاجران ایرانی همچنان امارات متحده عربی و دبی را برای خرید کالا و واردات آن ها انتخاب می کنند.

مزیت های ترخیص کالا از دبی به شرح زیر می باشد:

  • کشور ایران از مرز جغرافیایی مساعدی با کشور امارات متحده برخوردار می باشد.
  • به دلیل تجارت با تاجران عربی، محصولات اروپایی متنوعی به کشور وارد می شود.
  • به دلیل اینکه کالاهای اروپایی اجازه ی مبادله با کشور ایران را ندارند. تاجران ایرانی گمرک دبی را برای ترخیص کالاهای اروپایی انتخاب می کنند.
  • تعرفه گمرکی دبی بسیار ناچیز می باشد.
  • قوانین و سیاست گذاری کشور امارات به گونه ای در نظر گرفته شده است. که منافع تاجران حفظ شود و سود بازرگانی آن ها افزایش پیدا کند.
  • کشور ایران به علت اینکه بزرگترین مرز دریایی را با دبی شامل می شود. می تواند انواع کالا ها را توسط کشتی های بزرگ وارد کند.
  • محصولات و کالاهای صادر شده از امارات، سریعتر به ایران منتقل می شوند.

قوانین ترخیص کالا از دبی:

در نظر داشته باشید برای انجام هر معامله تجاری، باید نسبت به امور بازرگانی و قوانین صادرات کشور مورد نظر آگاهی کامل داشته باشید. بنابراین باید در حوزه ترخیص کالا از دبی، به قوانین و امور بازرگانی آن مراجعه کنید. و اطلاعات لازم را در خصوص مجوز های ورود کالا، لیست کالاهای ممنوع، چگونگی واردات کالا و تعرفه های گمرکی کسب کنید. لازم به ذکر است. پس از بررسی های لازم و در نظر گرفتن تمامی جوانب می توانید. فعالیت تجاری خود را آغاز کنید.

در نظر داشته باشید ترخیص کالا یک تجارت بین المللی محسوب می شود. بنابراین بایستی به قوانین داخلی کشور به طور کامل مسلط باشید. و با توجه به دستورالعمل های بازرگانی، با برنامه ریزی مناسب و دقیق تجارت خود را آغاز کنید. همچنین باید از قوانین بین المللی صادرات و واردات کشور امارات آگاه باشید و با توجه به قوانین دو کشور عمل کنید.

لازم به ذکر است. برای کسب اطلاعات از قوانین هر دو کشور و مطالعه  آیین نامه  تصویب شده جدید، می توانید. به مشاورین بازرگانی مراجعه کرده و سطح معلومات خود تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

ترخیص کالا از دبی

بهترین روش در زمینه ی ترخیص کالا از دبی:

مسلما تجارت با سایر کشور های خارجی کار راحتی نبوده و دشواری های مخصوص به خود را دارا می باشد. به همین دلیل باید چندین مشاوره متخصص بازرگانی را استخدام کنید. تا برای انجام معامله های خارجی، به بهترین صورت عمل کنید. زیرا مشاوران به دانش اقتصادی مسلط بوده و در زمینه ی تجارت از تجربه ی کافی بهره مند می باشند.

در نظر داشته باشید اگر ترخیص کار حرفه ای استخدام کنید، تمامی مراحل ترخیص محصول از گمرک به درست ترین شکل ممکن انجام می شود، همچنین مجوز های لازم به راحتی تهیه شده و روند فعالیت های تجاری با سرعت بیشتری انجام می پذیرد. بدین صورت برای ترخیص کالا  و انواع معاملات تجاری می توانید به شرکت های بازرگانی و تجاری رجوع کرده و انواع مشاوره های بازرگانی را در معامله ی تجاری خود به کار ببرید تا موفق تر عمل کرده و سود قابل توجهی به دست آورید.

ترخیص کالا از دبی به ایران

پست کالا از دبی به ایران

بازرگانی ماندگار خدمات زیادی در زمینه صادرات و واردات به علاقه مندان این حوزه ارائه میدهد. ماندگار همچنین خدمات طلایی در زمینه ترخیص کالا از دبی به ایران به تاجران ارائه می دهد. ارسال کالا ها می تواند از طریق پست نیز بین ایران و امارات انجام گیرد.

پست کالا از دبی به ایران از سیستم درب به درب Door to Door استفاده می کند. و گروه تجاری ماندگار سعی بر آن دارد تا همه محصولات را در سریع ترین زمان ممکن به مقد مشتری برساند. همانطور که توضیح دادیم سرویس درب به درب میتوانید کلیه مرسولات را در کمتر از 2 روز کاری بین ایران امارات متحده جا به جا کند. سعی بر ان شده تا در این سرویس ارائه قیمت  مناسب و دارا بودن سرعت بالا در تحویل همواره لحاظ کند.

توقیف ترخیص کالا از دبی

واردات به عنوان مهمترین پارامتری است که به منظور تامین نیاز بازار صورت می‌گیرد. حال اینکه در گمرک محموله هایی هستند که به دلایل مختلفی امکان اظهار به گمرک و ترخیص آنها وجود ندارد. در واقع محموله هایی به هنگام ترخیص توقیف میشوند. اما برخی نیز در انبار گمرک دپو خواهند شد. حال اینکه توقیف ترخیص کالا باعث به وجود آمدن ضررهای مالی بسیار زیادی به شخص وارد کننده می شود. ضرر مالی شامل حق توقیف کانتینر، فرسودگی محموله، هزینه های انبارداری و غیره است که شما همگی را پرداخت کرده اید. دلایل توقیف ترخیص کالا از دبی می تواند شامل پارامترهای بسیار زیادی باشد. به همین سبب همیشه توصیه می شود تا قبل از خرید هر نوع محموله‌ای ابتدا در رابطه با آن اطلاعات زیادی به دست بیاورید. همچنین با شرکت‌های معتبری نظیر ماندگار همکاری داشته باشید.

کالاهایی که قبل از اظهار توقیف می شوند و زمان مجاز توقیف آنها نیز به اتمام برسد، آنها را کالاهای رسوبی قبل از اظهار مینامند. حال اینکه دلایل زیادی وجود دارند که در مرحله قبل از اظهار باعث توقیف ترخیص کالا از دبی می شود.

نداشتن مجوز ثبت سفارش به عنوان یکی از مهم‌ترین پارامتر هایی است که به عنوان دلایل توقیف ترخیص کالا از دبی بهشمار می رود. همچنین اگر مشکلات بانکی و اسنادی وجود داشته باشد منجر به عدم دریافت وجه کالا و در نتیجه توقیف کالا خواهد شد. از طرفی چنانچه مهلت مقرر مجوز ثبت سفارش پایان یافته و محموله پس از رسیدن به بندر مقصد مجوز آن باطل شده باشد، توقیف می گردد. در نتیجه برای تمدید مهلت بایستی اقدامات لازم را انجام داد تا کالای مورد نظر را بتوان ترخیص نمود.

مهمترین علت توقیف کالا به هنگام ترخیص

توقیف ترخیص کالا ممکن است در گام های مختلفی صورت بگیرد که در هر مرحله دلایل خاص خود را خواهد داشت. چرا که ترخیص کالا پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و بایستی نکات بسیار زیادی برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی مورد بررسی قرار بگیرد. گاهی نیز ممکن است کالا پس از اظهار توقیف گردد که چنانچه این کالاها به مدت زیادی و بیش از زمان مقرر نگهداشته شوند آنها را کالاهای رسوبی بعد از اظهار کالا می گویند.

از دلایل توقیف ترخیص کالا از دبی می توان به عدم ارائه کد رهگیری توسط بانک عامل اشاره نمود. مجوزهای قانونی به صورت طولانی مدت صادر می‌شوند، در این صورت نیز محموله توقیف می‌گردد. برای اظهار کالای مورد نظر بایستی مجوزهای قانونی را اخذ نمود. چنانچه در این مراحل سهل انگاری شود یا به تعویق بیفتد قطعاً محموله طی یک مدت زمانی توقیف می گردد.

اما گاهی نیز به دلیل عدم پرداخت حقوق ورودی تولید مشکلاتی پیش می آید که در حین انجام تشریفات گمرکی تا مرحله صندوق را شامل می‌شود. گاهی صاحب محموله به دلیل ورشکستگی یا دلایل دیگر تمکن مالی ندارد. حتی گاهی نیز به دلیل گران تر شدن حقوق ورودی مشکلاتی رخ خواهد داد. زمانی که ارزش گذاری کالا در طولانی مدت مشخص گردد یا ارزش کالا کمتر از حد استاندارد شده باشد محموله در این مرحله توقیف می گردد. با وجود تمامی این پارامترها باید گفت این مشکل می‌تواند از سمت گمرک نیز صورت بگیرد.

به دلیل ناشی بودن و نداشتن تجربه کافی ترخیص کاران غیرمتخصص مشکلات گمرکی به وجود می‌آید که باعث توقیف محموله به هنگام ترخیص می گردد. برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی شخص وارد کننده بایستی قبل از خرید با یک شرکت تخصصی و یک ترخیص کار معتبر نظیر شرکت ماندگار همکاری داشته باشد.

مدت زمان توقیف کالا در گمرک

بی شک برای بسیاری از تجار تازه وارد پیش آمده که هنگام ترخیص با مشکلاتی نظیر توقیف کالا مواجه شوند. از دلایل توقیف ترخیص کالا از دبی می توان به همین ناشی بودن و نداشتن تجربه کافی اشاره کرد. کالاهای متوقف شده را با نام کالاهای رسوبی نیز می‌شناسند. حال اینکه این کالاها به دو دسته تقسیم می شوند. 

کالاهایی که قبل از اظهار کالا رسوب می‌گردند و کالاهایی که پس از اظهار کالا و به هنگام ترخیص متوقف خواهند شد‌. برای توقیف کالا در گمرک نیز یک تاریخ مشخصی وجود دارد. حداکثر زمان برای توقیف محموله تا ۴ ماه خواهد بود. طی این مدت زمان مشخص شده شخص وارد کننده یا صاحب کالا باید تشریفات گمرک را پشت سر گذاشته و به بررسی مشکل پیش آمده بپردازد. عدم رسیدگی به مشکلات به وجود آمده باعث متروکه به حساب آمدن کالا خواهد شد:

البته اگر شخص صاحب کالا دلیل موجهی برای این تاخیر وجود نداشته باشد. اما به درخواست شخص وارد کننده پرداخت هزینه های انبارداری می‌تواند پرداخت شود تا محموله به مدت ۴ ماه دیگر در گمرک و یا در انبار گمرک باقی بماند. در غیر این صورت و با در نظر قرار دادن مقررات به عنوان کالای متروکه شناخته نمی شود. نکات بسیار زیادی وجود دارد که تمامی افراد بایستی به آن توجه داشته باشند.

مهمترین پارامتر انجام هر گام در زمان مشخص و ارائه تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز است. از دلایل توقیف ترخیص کالا از دبی به پارامترهای بسیار زیادی اشاره شد. اما توجه به مدت زمان مجاز توقیف کالا نیز بسیار حائز اهمیت است: چرا که شما تنها ظرف این مدت وظیفه دارید تا شبهات و ابهامات پیش آمده را بررسی کرده و برطرف نمایید. البته این مدت زمان می تواند به مرور زمان و تحت تاثیر شرایط مختلف تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین