در یکی دیگر از مقاله های بازرگانی ماندگار قصد داریم تا شما را با ترخیص کالا از ترکیه و مراحل واردات کالا از ترکیه، تعرفه واردات از ترکیه و وضعیت گمرک ترکیه آشنا کنیم.  تا هر آنچه که لازم دارید در این زمینه بدانید. و پاسخی واضح برای سوالت خود پیدا کنید.

مراحل واردات کالا از ترکیه

رویه های اسناد ترکیه ایجاب می کند. که فاکتور تجاری و بارنامه یا بار هوایی همراه همه محموله های تجاری باشد. بسته به نوع محصول ، ممکن است واردکنندگان مجبور به ارائه گواهی مبدا شوند.

در واقع قوانینی که برای ترخیص کالا از ترکیه وضع می شود با سایر کشورها تفاوتی ندارد. ایران و ترکیه در کنوانسیونی به نام تیر عضو هستند. که به موجب آن واردات کالا از ترکیه و یا صادرات به کشور ترکیه بسیار ساده خواهد شد.

بر اساس این قرارداد پلیس در کشور ترکیه اجازه بازکردن محموله بسته بندی را ندارد. اما در صورتی که کالایی مشکوک گزارش شود. اجازه بررسی را دارند. واردات از این کشور آسان است و مسیر سریعی دارد. همچنین در زمینه بستن قرارداد و واردات کالا با سرعت زیادی عمل می کند.

لازم به ذکر است که ترخیص کالا در ترکیه بیشتر در گمرک بازرگان که در منطقه آزاد ماکو است انجام می گیرد.

مراحل واردات کالا
واردات کالا

ترخیص کالا در ترکیه چگونه انجام می شود؟

از آنجا که مراحل ترخیص کالا در ترکیه طولانی است. افرادی که کار واردات و صادرات انجام می دهند ترجیح دارند تا این مراحل را به شرکت های بازرگانی بسپارند تا کالایشان مسیر ترخیص را با سرعت بیشتری طی کند. ترخیص کارانی که در شرکت های بازرگانی فعالیت دارند به خاطر تجربه و دانشی که دارند با تمام این روند آشنایی داشته و کار ترخیص کالا را با سرعت هرچه بیشتری به پایان می رسانند.

همچنین استفاده از ترخیص کاران مزیت دیگری نیز دارد به این خاطر که آنها در طی سالها مسیر ترخیص کالا از ترکیه را به درستی شناخته و هزینه را به درستی مصرف می کنند. در واقع اگر شما کار ترخیص کالای خود را به آنها بسپارید. علاوه بر اینکه کار ترخیص کالا در کمترین زمان انجام می شود. بلکه در هزینه نیز صرفه جویی خواهد شد.

شما باید قبل از شروع هر کاری درباره آن تحقیق کرده و اطلاعات کافی را جمع آوری نمایید. از همین رو می توانید با شرکت بازرگانی ماندگار که تجربه چندین ساله در زمینه ترخیص کالا دارد در تماس بوده و سوالات خود را از مشاوران آنها به صورت رایگان بپرسید.

ترخیص کالا از ترکیه چه مراحلی دارد؟

چنانچه در زمینه واردات یا صادرات فعالیت داشته باشید. با مقررات گمرک آشنایی دارید. و اما برای کسانی که با این مقوله آشنایی ندارند. باید گفت که ترخیص کالا از ترکیه در کل مقوله ای سخت و پیجیده است. و همچنین تشریفات خاص خودش را دارد.

اما شناخت قوانین گمرکی به شما کمک بسیاری می کند. تا مراحل و تشریفات گمرک را راحت تر انجام دهید. از همین رو پیش از بررسی قوانین مختلف واردات و ترخیص کالا از گمرک با چگونگی مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه آشنا شوید:

مرحله اول

  • در اولین گام از مراحل واردات تا ترخیص کالا از ترکیه لازم است محصول یا کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید. و سپس فروشنده معتبر آن را در کشور ترکیه بیابید.

دومین مرحله

  • در دومین گام لازم دارید تا با فروشندگان مختلف مذاکره کنید. و با یکی از آن ها سر قیمت نهایی کالاها به توافق برسید.
  • با انجام پرداخت ها مطابق با قراردادی که با فروشنده بسته اید. می توانید برگه های پیش فاکتور را برای دریافت مجوزهای واردات کالا به مراجع قانونی ارائه دهید. پس از دریافت مجوزها می توانید به شرکت های حمل و نقل مراجعه کنید. و با انجام پرداخت ها حمل و نقل کالاها را از کشور مبدا تا مقصد مورد نظر خود به آن ها بسپارید.

مرحله سوم

  • کالاهای خریداری طبق قرارداد شما و فروشنده توسط شرکت های حمل و نقل به کشور ارسال می شوند. و سپس طبق قرارداد و مجوزها به اداره گمرک برای بارگیری و انجام امور ترخیص تحویل داده می شوند.

آخرین مرحله

  • با ورود کالاها به گمرکات مراحل ترخیص کالا از ترکیه آغاز می شود. و شما باید برای ترخیص کالاها همراه با مدارک و اسناد مورد نیاز ترخیص کالا به گمرک مراجعه کنید. با ارائه اسناد و مدارک و انجام تشریفات گمرکی می توانید کالاهای خود را با مجوز ترخیص کالا که توسط اداره گمرک صادر می شود، ترخیص کنید.
تعرفه واردات
تعرفه واردات از ترکیه

تعرفه واردات از ترکیه

به گزارش اقتصادآنلاین، در این نامه آمده است. اطلاع می رساند وزارت تجارت ترکیه تصمیم گرفته است. به منظور حمایت از تولید داخل و کاهش تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور و همینطور مدیریت واردات، تعرفه گمرکی چهار صد قلم کالای وارداتی را حداکثر تا میزان ۲۰ درصد افزایش دهد. بر اساس این تقسیم که در روزنامه رسمی نیز منتشر گردیده است. تعرفه گمرکی ۴۰۰ قلم کالای وارداتی از جمله پوشاک و منسوجات، دستگاه های ریخته گری و جوشکاری، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی ماشین آلات کشاورزی، دستگاه های پمپ، جرتقیل های کشتی، تریلر، اسید سیتریک، شیشه، آجر، کمربند ایمنی، انواع چسب ها، اجاق گاز، آهن و فولاد، زیور آلت گرانبهای کابل و سایر اقلام به صورت موقت تا ماه سپتامبر تا میزان بیست درصد است. و پس از آن نیز با نرخ های پائین تر در حدود ده درصد، افزایش خواهد یافت.

شماره تلفن گمرک ترکیه

نشانی : بازرگان ، گمرک بازرگان

 تلفن: 34373204-044
 شماره: 34376704-044
تلفن: 34376774-044

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین