امروزه تجار باید پس از وارد کردن محصولات به کشور آن ها به گمرکات انتقال دهند. و پس از انجام مراحل لازم محصولات و کالا ها را در بازار عرضه گردانند. یکی از مهم ترین این گمرکات، گمرک غرب است. در نتیجه ما در این مقاله قصد داریم در مورد ترخیص کالا از گمرک غرب اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید با استفاده از این موارد کالا های خود را در مدت زمان بسیار کوتاه ترخیص کنید.

گمرک غرب تهران

در حالت کلی تهران به عنوان پایتخت کشور ایران از جمله قطب های بسیار مهم دنیای تجارت ایران به حساب می‌آید/ و بسیار قراردادهای بزرگ تجاری در این شهر بسته می‌شود. با توجه به اهمیت بسیار این شهر در انجام تجارت‌های داخلی و همچنین خارجی گمرکات بزرگ هوایی زمینی مهمی در این کشور وجود دارد. که تجار و همچنین بازرگانان می توانند با استفاده از این گمرکات کالاهای خود را پس از وارد کردن به کشور در بازار عرضه نماید. که گمرک غرب تهران به عنوان یکی از بزرگ ترین گمرکات کشور شناخته خواهد شد، به طوری که ترخیص کالا از گمرک غرب تهران برای تجار و بازرگانان بسیاری از اهمیت های مختلف برخوردار است.

در حالت معمول می‌توان بگوییم که گمرک غرب تهران از جمله گمرکات بسیار بزرگ کشور به حساب می‌آید. که در منطقه ۲۱ شهر تهران و در ۱۰ کیلومتری جاده قدیم تهران کرج واقع شده است. این مرکز به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار عالی و همچنین نزدیک به فرودگاه بین المللی و دسترسی به خطوط ریلی به عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین گزینه ها در واردات و صادرات کالاها نیز به حساب می آید. که بیشتر تجار و بازرگانان بین المللی از این گمرک در کشور استفاده می کند.

ویژگی های گمرک غرب تهران

همان‌گونه که گفته شد گمرک غرب تهران با برخورداری از ویژگی های بسیار متنوعی جز اصلی‌ترین گمرکات برای نگهداری کالاها به حساب می‌آید. این گمرک با برخورداری از انبار های بسیار بزرگ و مجهز با قابلیت بارگیری و همچنین تخلیه بیش از ۴ هزار تن کالای وارداتی توانسته جزو یکی از بهترین گمرکات کشور حساب شود. به صورتی که بیشتر بارگیری های کالاهای وارداتی در کشور به دست انبارهای این گمرک نگهداری خواهند شد. توجه داشته باشید که موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و امکانات و تجهیزات گمرک غرب تهران در انبارداری و همچنین نگهداری کالاها یکی از گزینه های بسیار مهم است که ترخیص کالا از گمرک غرب تهران کار را برای تجار و بازرگانان آسان کرده است.

ترخیص کالا از گمرک غرب
ترخیص کالا از گمرک غرب

اسناد مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک غرب

در حالت معمولی تجار و بازرگانان نیازمند اسناد مختلفی برای ترخیص کالا های خود از گمرکات می باشند که این اسناد به شرح زیر هستند:

کارت بازرگانی

اسناد خرید کالا ها و محصولات

همه مجوز های لازم برای واردات محصولات

ارائه بارنامه کالاها

فاکتور خرید محصولات در کشور مبدأ

ارایه گواهی بازرسی 

بیمه نامه محصول

سند بانکی

قبض انبار

اطلاعات تکمیلی بار

قبض انبار

در واقع این گزینه ها و مدارک جز مهم‌ترین و اصلی ترین اسنادی می باشند که شما برای ترخیص کالا از گمرک غرب نیازمند هستید.

ترخیص کالا از گمرک غرب

مزایای ترخیص کالاها از گمرک غرب

در حالت معمول به دلیل وجود سابقه و فعالیت بسیار طولانی این گمرک ترخیص کالا از گمرک غرب تهران در انجام تبادلات تجاری با  سایر گمرکات دیگر ساده تر خواهد بود. و فرایند ترخیص کالا از این گمرک سریع‌تر انجام می‌شود. ترخیص کالا از گمرک غرب تهران مزایای مختلفی را دارا می باشد. که بازرگانان به دلیل وجود همین گزینه ها اقدام به ترخیص کالاهای خود از این گمرک می‌کند که این مزایا به شرح زیر می باشد.

وجود موقعیت جغرافیایی بسیار عالی دسترسی به راه‌های ارتباطی مهم کشورها انبارهای بسیار بزرگ و همچنین مجهز به بارگیری و تخلیه کالاها در سریع ترین زمان ممکن دسترسی به فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد و گمرک امام خمینی و همچنین برخورداری از طریق تجهیزات پیشرفته در تخلیه و بارگیری محصولات شما جزو مهمترین مزایای استفاده از گمرک غرب تهران می باشد.

در نتیجه شما باید بدانید امروز شرکت‌های بسیاری ترخیص کالا از گمرک غرب را به شما پیشنهاد می کند. تا بتوانید در کمترین زمان ممکن و همچنین امکانات عالی محصولات خود را ترخیص کنید. یکی از این شرکت های بازرگانی شرکت بازرگانی ماندگار می باشد که این شرکت بازرگانی با داشتن تجربه های بسیار عالی در ترخیص کالاها از این گمرک توانسته توجه بسیاری از بازرگانان و تجار را به خود جلب کند.