واردات کالا از اروپا

واردات کالاها و محصولات مختلف از کشور های متفاوت همواره یک فعالیت اقتصادی مهم محسوب شده است. این نوع از تجارت از ایام گذشته به منظور تامین نیازهای متفاوت جامعه در کشورهای متفاوت وجود داشته است. همانگونه که می‌دانید برخی از محصولات به دلایل متفاوتی مانند عدم امکانات کافی و یا موقعیت خاص جغرافیایی درون کشور تولید نمی شود. و یا اینکه باید برای تولید این نوع از محصولات هزینه‌ های گزافی پرداخت شود. که باعث می شود تولید آنها اصلاً مقرون به صرفه نباشد. بنابراین دولت ها همواره سعی کردند تا شرایط مناسبی را فراهم آورند که بتوان واردات کالا از کشورهای متفاوت انجام را داد. و به این وسیله نیازهای جامعه تامین شود. بنابراین واردات از اروپا برای برخی از محصولات کاملا ضروری و الزامی به نظر می رسد.

در این مقاله می خواهیم چند و چون این مسئله را بررسی کنیم و راه های واردات از اروپا را بیان نماییم.

اهمیت واردات از اروپا

واردات محصولات متفاوت یک مسئله بسیار حیاتی و ضروری برای برطرف سازی نیازهای یک جامعه می باشد. این مسئله آنقدر حیاتی و مهم است که اگر به صورت درست به آن توجه نشود ممکن است که دولت ها را با مشکلات بزرگی مواجه کند. بنابراین واردات از اروپا و دیگر کشورها یک فعالیت تجاری و اقتصادی است که باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شود. علاوه بر این مسئله وارد کردن محصولات متفاوت به دست بازرگانان و تجار باعث می شود. که سود کلانی نیز برای آنها به دنبال داشته باشد.

همانطور که دیده شد واردات یک امر مهم و یک نیاز ضروری برای جوامع متفاوت و کشورهای مختلف است. بنابراین سیاست‌گذاران هر کشوری می بایستی که تسهیلات مناسب برای انجام این امر حیاتی را در نظر بگیرند. پس باید قوانین و شرایط مناسبی را برای این منظور ایجاد کنند. تا روند واردات کالا از اروپا و دیگر کشورها تسریع شود. درمقابل بازرگانان و تجارت پیشگانی که اقدام به واردات کالا می کنند. بایستی قوانین واردات را به خوبی رعایت کرده و در تامین نیازهای جامعه به دولت کمک کنند.

واردات کالا از اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا شامل ۲۸ کشور می باشد. این کشورها عبارتند از: اسپانیا، اتریش، اسلواکی، اسلوونی، استونی، ایرلند، ایتالیا، بریتانیا، بلغارستان، آلمان، بلژیک، دانمارک، پرتغال، سوئد، رومانی، فرانسه، جمهوری چک، فنلاند، قبرس، لتونی، لهستان، لوکزامبورگ، لیتوانی، مجارستان، هلند، مالت، یونان و کرواسی.

 علاوه بر این پنج کشور دیگر نیز در لیست انتظار برای پیوستن به این اتحادیه هستند. که عبارتند از: ایسلند، مونته نگرو، ترکیه، صربستان و جمهوری مقدونیه.

خوشبختانه اتحادیه اروپا برای اینکه روابط دو طرفه برای صادرات و واردات کالا به ایران تقویت شود تصمیمی را اتخاذ کردند. که بر مبنای آن سازمان تجارت جهانی از آن حمایت می‌کند. بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از سازمان تجارت در ایران بیشترین کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا است. و واردات کالای آنها به ایران بیشتر از دیگر کشورها بوده است کشورهایی مانند آلمان و فرانسه هستند.

واردات از اروپا به ایران از طریق حمل و نقل بین المللی انجام می گیرد. که می تواند به سه روش هوایی، دریایی و ریلی باشد.

واردات از اروپا
واردات از اروپا

قوانین واردات از اروپا

تمامی امور بازرگانی نیازمند به کسب اطلاعات قوانین است. البته باید در نظر داشت که قوانین و مقررات هر روز در حال تغییر و به روز رسانی هستند. اطلاع از این قوانین به تجار و بازرگانان کمک می کند تا مراحل واردات کالا را به درستی انجام دهند. برخی از قوانین پایه بوده و برخی دیگر نیز آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی را شامل می شود. تمامی وارد کننده ها باید نسبت به هر دو حالت این قوانین آشنایی داشته باشند.

از قوانین مربوطه می توان قانون مقررات صادرات و واردات را نام برد. این قانون در زمره اصلی‌ ترین قوانین پایه تجارت است. و در سال ۱۳۷۲ به تصویب رسیده است. در این قانون کلیات و خط قرمزهای کلی بیان شده است و شامل ۲۴ ماده مختلف می باشد.

قانون بعدی که می خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم قانون و آیین نامه امور گمرکی است. که در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسیده و نکات ارزشمندی را در رابطه با ترخیص کالا و فرایندهای گمرکی درون خود گنجانده است.

مورد بعدی آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات است که در سال ۷۳ مورد تصویب قرار گرفته است. و در آن نکاتی اجرایی در خصوص مراحل واردات کالا یا صادرات بیان شده است. این آیین نامه در ۴۶ ماده در دسترس می باشد.

مورد بعدی کتاب مقررات صادرات و واردات است. که این کتاب دارای نکات اجرایی بسیار زیادی در رابطه با صادرات و واردات کالا از اروپا و دیگر کشورها مب باشد. و همچنین تعرفه های مرتبط با آنها را نیز ذکر کرده است. قابل ذکر است که این کتاب به صورت سالانه به روز رسانی می شود. و نسخه الکترونیک آن نیز در سایت سازمان توسعه تجارت در دسترس همگان قرار دارد.

مورد آخر نیز بخش نامه ‌های اجرایی هستند که این بخش نامه ها از مهمترین قوانین واردات از اروپا به شمار می‌روند. و تجار و بازرگانان را با جزئی ترین و به روزترین مقررات در رابطه با امر صادرات و واردات آشنا می کند. این بخش نامه ها را باید به صورت روزانه بررسی کرد و اطلاعات مربوط به تجارت را مطالعه نمود.

واردات از اروپا
واردات از اروپا

 

واردات عمده از آلمان

آلمان یکی از کشورهای اروپایی بسیار پیشرفته است که شما می توانید انواع اقلام مورد نیاز خود را به صورت عمده از این کشور خریداری کرده و وارد کشور نمایید. دستگاه های صنعتی و مکانیکی، روغن خام سویا، الکترودهای زغالی برای کوره ها، آنتی سرمکها، مکمل های دارویی، الیاف سنتیک، روغن دانه آفتابگردان و دانه گندم سخت از جمله رایج ترین اقلامی است که به صورت عمده از آلمان وارد کشور می شود. بنابراین شما به راحتی می توانید از این کشور نیازهای خود را برطرف کرده و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای وارد کردن اقلام از اروپا چقدر است؟

یکی از سوالاتی که همواره ذهن مشتریان را به خود جذب کرده است، میزان سرمایه مورد نیاز برای وارد کردن کالا و اجناس از اروپا است. باید بگوییم که رقم خاصی را نمی توان برای این کار محاسبه کرد و این سرمایه به بودجه و بیزینس شما بستگی دارد. ولی شما می توانید حداقل سرمایه را برای این کار کنار بگذارید.

هزینه واردات کالا از اروپا

شما برای وارد کردن هر گونه محصول و کالایی از سایر کشورها باید هزینه خاصی را پرداخت کنید. برای واردات محصولات شما علاوه بر هزینه خرید کالاهای مورد نیاز خود باید برای مواردی از جمله تعرفه بازرسی کالا، بیمه کالا، تعرفه حمل و نقل، تعرفه انبارداری، ترخیص کالاهای وارداتی و … نیز هزینه نمایید. به همین منظور برآورد قیمت دقیق برای واردات کالا از اروپا امکان پذیر نیست. جهت اطلاع از هزینه های واردات محصولات خود تنها کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با بازرگانی ماندگار تماس بگیرید.

واردات چه کالاهایی از اروپا سود بیشتری دارد؟

به طور کلی وارد کردن هر کالایی می تواند سود بالایی را برای خریدار رقم بزند. ولی محصولاتی از جمله قطعات الکترونیکی، قطعات کامپیوتری، واد اولیه مصرفی صنعتی، تجهیزات دارویی و پزشکی، ماشین های صنعتی و … سود بالایی را برای خریداران به همراه دارد. همچنین شما می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت از نحوه ترخیص هر یک از این کالاها اطمینان حاصل نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالاهای وارداتی از اروپا

برای ترخیص کالاهای ارسالی شما باید تمامی اطلاعات کالا و استانداردهای آن را درخواست دهید. سپس تمامی مدارک بازرگانی و مدارک شخصی خود را نیز ارائه کنید. همچنین شما باید درخواست خود را نیز به صورت آنلاین در سایت وارد نمایید. در این حالت درخواست شما مورد بررسی قرار می گیرد. بازرگانی ماندگار در این راستا می تواند کمک بسیاری به شما کند و زمان ترخیص کالای وارداتی را تسریع بخشد.

شرایط حمل هوایی بار از اروپا

همان طور که می دانید بسیاری از کالای وارداتی اروپا از طریق هوایی وارد ایران می شود. برای این کار نیاز به بسته بندی مخصوص است. تا در طول فرایند حمل اجناس آسیبی نبینند. پس از آن محصولات بر روی پالت های مخصوص قرار می گیرند. و آماده ارسال می شوند.

سخن آخر

در نهایت باید عنوان کرد که واردات کالا از اروپا دارای مراحل متفاوتی است. که اجرای آن نیازمند اطلاع از بسیاری از قوانین و مقررات و راههای انتقال کالا از دیگر کشورها می باشد. گاهی این مراحل برای افراد عادی و یا افرادی که برای اولین بار می خواهند واردات انجام دهند آن چنان دشوار و پیچیده به نظر می رسد که ممکن است آنها را گمراه کند. بنابراین پیشنهاد ما به شما واگذاری امور مربوط به واردات و صادرات کالا به کاردان این مساله می باشد.

بازرگانی ماندگار با سالها تجربه درخشان در زمینه واردات از اروپا و دیگر کشورها مانند واردات از چین و واردات از دبی می تواند تمامی امور مربوط به این مساله را به راحتی و با بالاترین ضریب اطمینان برای شما انجام دهد. پس به راحتی کار خود را به بازرگانی ماندگار سپرده و از نتیجه آن اطمینان خاطر داشته باشید.