حمل بار از طریق حمل و نقل هوایی

در بین روش های حمل و نقل متعدد، روش هوایی یکی از مطمئن ترین و سریع ترین روش می باشد. این روش مسافرت در زمان صرفه جویی زیادی کرده و در سریع ترین زمان ممکن به مقصدتان خواهید رسید. با توجه به تحریمات شدید کشورهای خارجی، خوشبختانه این روش شامل این تحریمات نبوده و شما با استفاده از این سیستم می توانید به داخل و یا خارج از کشور سفر کنید. برای این که سفری لذت بخش تر را داشته باشید باید اطلاعات کاملی را در خصوص این روش حمل و نقل بدست بیاورید. در ادامه تمامی توضیحات لازم برای یک حمل و نقل بار  راحت از طریق هوایی در اختیار شما قرار می دهیم.

انواع روش حمل و نقل هوایی

سیستم حمل و نقل هر کدام دارای ظرفیت های خاصی هستند و شما می توانید میزان بار مشخصی را حمل کنید. بنابراین در زیر انواع روش های حمل و نقل هوایی را برای شما عنوان خواهیم کرد تا با توجه به بودجه و حجم کالا مناسب ترین روش را انتخاب کنید.

پرواز چارتر

هنگامی که شرکتی به صورت کامل تمامی صندلی های یک هواپیما را در یک زمان اجاره کند، به آن پرواز چارتر می گویند. این پرواز کوتاه ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرده و ترافیک هوایی نیز در آن لحاظ می شود. پروازهای چارتر معمولا برای مکان های پرتردد است تا بتوان در هر زمانی بلیط رزرو کرد. البته آژانس های هواپیمایی به ندرت از این روش حمل و نقل هوایی استفاده می کنند و معمولا ارگان های دولتی، باشگاه های ورزشی، اداره جات و … این روش را برای مسافرت خود مورد استفاده قرار می دهند. همچنین این روش حمل و نقل هم برای مسافرین و هم برای کالاها کاربرد دارد. از جمله ویژگی های پرواز چارتر عبارت است از:

صرفه جویی در هزینه ها

امکان رزرو گروهی

انتخاب مسیر کوتاه تر و بدون ترافیک هوایی

قابلیت رزرو مدت دار به عنوان مثال یک ماهه

اجاره دربست هواپیما در مدت زمان مشخص

حمل ونقل هوایی

پرواز سیستمی

از دیگر روش های حمل و نقل هوایی می توان به پرواز سیستمی اشاره کرد. این روش حمل و نقل تنها مختص مسافرین بوده و کیفیت بالایی دارد. هزینه بلیط، برنامه زمانی و شرایط سنی از جمله اصلی ترین تفاوت بین پرواز سیستمی و پرواز چارتر می باشد. به عنوان مثال شما می توانید از یک ماه قبل مقصد خود را مشخص کرده و برای زمان مشخصی بلیط رزرو کنید و پس از آن زمان پرواز را جابجا کنید. ولی در پرواز چارتری امکان تغییر ساعت و مقصد وجود ندارد.

قیمت بلیط نیز از دیگر فاکتورهایی است که باعث ایجاد تفاوت بین پرواز چارتر و پرواز سیستمی می شود. پروازهای چارتر معمولا هزینه پایین تری نسبت به بلیط های سیستمی دارد زیرا بخش عمده ای از بلیط های پروازهای چارتر توسط شرکت خاصی خریداری شده و در زمان تعیین شده می بایست حتی بدون پر شدن مسافر نیز پرواز انجام شود. ولی پروازهای سیستمی بلیط گران تری دارد و هر چه دیرتر این بلیط ها را خریداری کنید هزینه بالاتری باید پرداخت نمایید.

همچنین قیمت بلیط های پرواز سیستمی بر اساس شرایط سنی تعیین می شود و شما برای کودکان و نوزادان و جوانان و بزرگسالان باید هزینه جداگانه ای را پرداخت کنید که بالاترین قیمت بلیط پروازهای سیستمی به بزرگسالان اختصاص داده شده است. ولی در پروازهای چارتر این گونه نبوده و تنها بلیط کودکان زیر 2 سال شامل تخفیف می شود.

پرواز بازرگانی

پروازهای بازرگانی از دیگر حمل و نقل هوایی است که تنها مختص حمل کالا می باشد. این روش حمل و نقل به صورت فریت و کارلوگو انجام می پذیرد که در این میان کارلوگو روشی ارزان تر است. این روش باربری خصوصی بوده و به صورت دسته جمعی صورت می گیرد و افراد می توانند لوازم و مرسولات خود را بر اساس استانداردهای تعریف شده به مقصد مورد نظر ارسال کنند. روش حمل و نقل فریت تجاری نبوده و برای سفرهای طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت حمل و نقل هوایی

قیمت حمل و نقل هوایی به مقصد و نوع پرواز شما بستگی دارد. پروازهای سیستمی معمولا هزینه بالاتری نسبت به پروازهای چارتر دارد. بنابراین شما برای برآورد قیمت سفرهای هوایی خود باید ابتدا مقصد خود را مشخص کنید. بازرگانی ماندگار ارائه کننده مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین روش های حمل و نقل هوایی بوده و می تواند پایین ترین هزینه را در اختیار شما قرار دهد. جهت اطلاع از هر یک از حمل و نقل های هوایی و اطلاع از شرایط آن تنها کافیست از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با این مرکز تماس بگیرید.

ویژگی های حمل و نقل هوایی

عوامل مختلفی از جمله شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … بر روی پیشرفت سیستم حمل و نقل هوایی و همچنین ویژگی های آن تاثیر می گذارد. سیستم حمل و نقل هوایی ایران با توجه به شرایط پیشرفت های خود را داشته و در این زمینه توانسته به خوبی عمل کند. در بازرگانی ماندگار علاوه بر جابجایی مسافر، جابجایی کالا و مرسوله ها نیز به بهترین و عالی ترین شکل ممکن صورت می گیرد و شما می توانید به صورت تضمینی حمل و نقل خود را در این مرکز رزرو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با  مشاورین ما تماس بگیرید.

مزایای حمل و نقل هوایی

سیستم حمل و نقل هوایی سرعت بالایی دارد و همین ویژگی باعث شده که بسیاری از افراد رو به این روش سفر بیاورند. ارسال مرسولات و کالاها در این روش بسیار ایمن بوده و عدم نیاز به زیر ساخت در این روش باعث افزایش تمایل افراد به استفاده از این خدمات شده است. این روش فاقد ترافیک بوده و تنها تغییرات آب و هوایی می تواند تغییراتی در این سفر ایجاد کند. سیستم های هوایی دارای صندلی های بسیار شیک و راحت بوده و مسافرین در طول سفر هیچ گونه احساس خستگی نخواهند کرد. همچنین عدم سر و صدا در این نوع حمل و نقل در طول سفر آرامش را برای مسافرین به ارمغان می آورد.

حمل و نقل هوایی توسط بازرگانی ماندگار

همان طور که در بالا گفتیم این روش حمل و نقل دارای مزیت های فراوانی است. ولی انجام آن به سادگی نیز انجام نمی گیرد. بلکه شما باید مراحل زیادی را طی کنید. که در بازرگانی ماندگار این کارها در کم ترین زمان و به صورت کامل انجام می پزیرند. به عبارتی شما با واگذار کردن حمل و نقل خود به بازرگانی ماندگار تمام کارهای شما صورت می گیرد.