حمل بار از طریق حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی یکی از هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین سفرهایی است که پیش روی شما قرار دارد. البته این روش حمل و نقل نسبت به روش هوایی زمان زیادی نیاز دارد ولی شما در طول سفر می توانید تجربیات جذابی را تجربه کنید. در واقع این روش حمل و نقل دریایی صورت می گیرد و شما می توانید حجم زیادی از وسایل را نیز با خود به همراه داشته باشید.

با توجه به شرایط بسیار ویژه این نوع حمل و نقل باید شما از تمامی ویژگی های این سفر مطلع باشید. به همین جهت بازرگانی ماندگار این اطلاعات را به صورت کامل و جامع در اختیار شما قرار داده است. بنابراین با مطالعه مطالب زیر می توانید بهترین تصمیم را بگیرید.  البته این نکته را از یاد نبرید که بازرگانی ماندگار تمام مراحل و انجام حمل و نقل دریایی را به ساده ترین شکل ممکن برای شما انجام می دهد.

انواع روش های حمل و نقل دریایی

کراس استافینگ

منظور از این روش حمل منتقل کردن کالا و مرسولات از یک کشتی به کشتی دیگر و طی مسیر می باشد. در بنادر کوچک و در شرایط تحریم روش حمل و نقل کراس استافینگ مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول کشتی های وسیع به بنادری که فاقد قابلیت پهلو گرفتن است وارد نشده و کالا را تخلیه نخواهد کرد. این روش حمل بار برای صادرات و واردات کالا کاربرد دارد. در سیستم حمل و نقل کراس استافینگ یکی از کشتی ها حتما می بایست دارای جرثقیل برای حمل باشد.

کراس استافینگ چیست؟

روش ترانسشیپ

ترانسشیپ حمل کالا به یک بندر واسط است. در صورتی که امکان بارگیری به صورت مستقیم از بندر مقصد به بندر مبدا وجود نداشته باشد، از این روش حمل و نقل استفاده می شود.

حمل و نقل دریایی

 چارترینگ

هنگامی که حجم زیادی برای انتقال وجود داشته باشد و یا کالا فاقد بسته بندی خاص باشد شرکت حمل با استفاده از اجاره کامل کشتی و یا چارتینگ برای جابجایی کالاهای خود استفاده می کنند.

روش گلوپاژ

متصدیان حمل و نقل این اجازه را دارند که کالاهای همگونه که مشتریان مختلفی دارند را به مقاصد یکسانی برسانند، آن را به عنوان یک محموله ارسال کنند و یا به صورت گروهی بسته بندی نمایند. در این حالت صاحب کشتی باید بارنامه گروهی دریافت کند. این روش حمل و نقل دریایی با نام گلوپاژ شهرت دارد.

روش فله

کالاهایی که بدون بسته بندی و به شکل فله هستند را به روش فله و در کشتی های مخصوص حمل می نماید.

هزینه حمل و نقل دریایی

حمل و نقل های دریایی به روش های مختلفی انجام می پذیرد به همین دلیل هر کدام از این روش های حمل هزینه های مختلفی دارد. البته تاثیر مقصد را نیز نمی توان بر روی قیمت حمل و نقل دریایی نادیده گرفت. با این وجود افرادی که به دنبال حمل کالاهای بزرگ و با حجم بالا هستند معمولا این روش را برای ارسال کالاهای خود به مقصد انتخاب می کنند. شما تنها با یک تماس با بازرگانی ماندگار می توانید از تمامی شرایط و قیمت حمل و نقل دریایی مطلع شوید و مناسب ترین روش را برای رسیدن به مقصد خود در نظر می گیرند. این بازرگانی کم ترین قیمت را جهت این خدمات دریافت می کند.

مزایای حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روش برای جابجایی کالا به صورت بین المللی به شمار می رود. سالانه بالاترین سهم حمل و نقل کالا در دنیا بدین صورت انجام می پذیرد به همین دلیل این روش نسبت به سایر روش ها بهتر است. همچنین شما با استفاده از روش دریایی می توانید حجم بسیار زیادی کالا را جابجا کنید و همین ویژگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به طور تقریبی هر کشتی می تواند هزاران کانیتنر را حمل نماید.

همچنین از دیگر برتری های باربری دریایی قیمت حمل کالا بدین روش در مقایسه با سایر روش ها می باشد . این روش بار برای کالاهای با حجم بالا بسیار مطمئن است. همچنین کالاهایی که ابعاد و حجم بسیار بالایی دارد را به راحتی می توان با این روش جابجا کرد.

چه کالاهایی را می توان به روش دریایی حمل کرد؟

به صورت کلی می توان گفت که تمامی کالاها با استفاده از روش دریایی قابل حمل می باشند ولی از جمله رایج ترین کالاهای قابل حمل با این روش عبارت است از:

اقلام پزشکی

انواع خودروها

تجهیزات راهسازی و ماشین آلات

تجهیزات ورزشی

تجهیزات مخابراتی

اسباب بازی

مواد غذایی

مواد اولیه

انواع کشتی های حمل و نقل دریایی

کشتی هایی که مخصوص حمل و نقل طراحی شده اند بر اساس مسیری که قرار است طی کنند در دو گروه زیر قرار می گیرند:

کشتی های لاینر: کشتی های لاینر یا کشتی های خطوط منظم تنها بر روی یک خطوط دریایی منظم و از پیش تعیین شده و بر اساس برنامه ریزی خاصی حرکت می نماید.

کشتی های ترامپ: کشتی های ترامپ یا خطوط نامنظم از دیگر انواع کشتی های حمل و نقل دریایی است که بر روی خطوط دریایی خاص و از پیش تعیین شده ای حرکت نمی کنند و می تواند برای هر فردی کالا جابجا کند.

حمل و نقل دریایی ایران

کشور ایران به دلیل وجود دریای عمان و خلیج فارس در جنوب و دریای خزر در شمال کشور، دارای بهترین موقعیت برای باربری بین المللی می باشد. خطوط دریایی ایران نزدیک به 3 هزار کیلومتر خطوط دریایی بوده و بسیاری از کالاها با استفاده از روش دریایی حمل می شوند. همچنین علاوه بر صادرات، بسیاری از کالاهای وارداتی نیز بدین صورت انجام می پذیرد. بنابراین تبادلات کالا با استفاده از روش دریایی می تواند یکی از بهترین موقعیت را از نظر اقتصادی برای این کشور ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با بازرگانی ماندگار تماس بگیرید.

بیمه حمل و نقل دریایی چیست؟

بیمه حمل و نقل دریایی بازرگانی ماندگار گستره بسیار زیادی دارد و می تواند ببه صورت تضمینی کالاهای شما را جابجا کند. به عنوان مثال در صورتی که به هر دلیلی کالاهای موجود در کشتی آسیب ببیند، بیمه طرف قرارداد موظف است تمامی خسارات را برعهده بگیرد. البته شرکت های بیمه حمل و نقل تنها حوادث ناگهانی و اتفاقی را پوشش خواهد داد و هیچ وظیفه ای در قبال فرسودگی کشتی و مشکلاتی از این قبیل ندارد.