زمانی رفع تعهد وارداتی  انجام میشود که وارد کننده ی کالا آن را ثابت کند در غیر این صورت باید تعهد ارزی را انجام دهد. در این  مقاله می خواهیم شما را با رفع تعهد وارداتی به صورت کامل آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. در دفتر تعهد وارداتی، وارد کننده باید کالای خود را بر مبنای قانونی ثابت کند به همین دلیل راه های مختلفی برای اثبات طرح ورود کالا می باشد که در ادامه مقاله بیان می کنیم.

زمانی که تعهد ارزی برای وارد کننده به وجود می‌آید که نتواند تعهد های خود را زمانی که کالا وارد شده و ترخیص از گمرک را ثابت کند که روش های برای دفاع از تعهد ارزی وجود دارد که ثابت کردن آنها به وارد کننده بر می گردد.

در صورت نیاز به مشاوره کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

کسب اعتبار ارزی

 وارد کنندگان برای کسب اعتبار های ارزی باید اسنادی از همه کالا به بانک های خریدار ارائه دهند همچنین بانک بعد از دریافت اسناد و مطابقت دادن آنها با شرایط اعتبار می پردازد که با قبول اسناد ارائه شده ارز به خارج از کشور منتقل و اعلامیه فروش با توجه به مبلغ معین شده توسط بانک وارد کننده عرضه می‌کند. سپس وارد کننده تعهد به ورود کالا می دهد.

قرارداد وارد کننده به بانک معین شده تعهد می دهد که کالا را به کشور وارد کند همچنین از آن تاریخ باید ارز را به فروش و از طریق گمرک به ترخیص آن اقدام کند. اگر این فرایند به درستی طی نشود متعهد میزان معین شده را در اعلامیه فروش ارز می کند همچنین در معاملات ارزی باید ثابت کند که نسبت به تعهدات خود متعهد بوده و آنها را عملی می کند.

همچنین بانک با قانونی که برای وارد کننده در نظر دارد نیازی به تعهدی وجود ندارد که بانکها با درخواست به انعقاد قرارداد اشاره کرده و با ارائه دادن مدارک تعهد را به اثبات می رساند که  وارد کننده مدعی می باشد.

همانطور که در مطالب بالا بیان کردیم تعهد وارداتی باید متعهد به ورود کالا و ترخیص گمرکی باشد.

گواهی سبز

 گواهی سبز که نشان دهنده ایفای تعهد است جز کاملترین رفع تعهد می باشد که داشتن آن توسط وارد کننده باعث اجازه خروج کالا از گمرک و با ارائه دادن آن جهت تعهد که وارد کننده داشته است همچنین رسید حقوق و عوارض گمرکی می باشد.

برگ سبز سندی میباشد که وارد کننده را برای ورود به کالا ساقط می کند به همین دلیل اندازه گران نمایی کالاهای وارداتی توسط گمرک به بانک مرکزی اعلام می کند اما در بعضی مواقع وارد کننده بعد از مشاهده کالا به دلایل مختلفی از جمله اختلاف با گمرک از ترخیص کالا منصرف می شود که این امر باعث ساقط شدن گواهی سبز گمرکی می گردد.

 با وجود گرانمایی کالا، وارد کننده برای ارائه گواهی سبز گمرکی قادر نیست و برای ترخیص کالا نیاز است که قبض های گمرکی را ارائه دهد چرا که ترخیص کالا جزو مستلزم های تشریفاتی می باشد. این تشریفات با ارائه مدارک و اسناد قبل صورت می‌گیرد.

 زمانی که در مرحله آخر صدور پروانه و سبز گمرکی ارائه نشود، با استفاده از مدارک و اسناد در مرحله ترخیص می توان کالا و کیفیت آن را فهمید.

 به طور کلی تشریفات گمرکی دو مرحله می باشد در مرحله اول ورود کالا به گمرک است که سه سند در این بار صادر شده که عبارتند از اظهارنامه ورود کالا، اوراق با شماری و مانیفست.

 هر کدام از آنها کمیت و کیفیت کالای وارده را مشخص میکند زمانی که شکایتی علیه وارد کننده برای تعهد ارزی به وجود آید، وارد کننده طبق اسناد موجود در دادگاه میتواند از گمرک مطالبه کند و سپس تا حدودی طرح خود را برای ورود کالا ثابت کند.

 اما مرحله بعد ترخیص کالا از انبار است که اسناد برای ثبات گذر کالای وارداتی صادر می شود یکی از اثبات صادره، پروانه سبز گمرکی می باشد که زمانی صادر می گردد که گواهی بازرسی رویت شود و پس از رویت اسناد ترخیص صادر می شود.

برای رفع تعهد وارداتی باید فروش ارز و ورود کالا به کشور را انجام داد که فروش ارز برای تمامی کالاها است و از نظر تعداد، وزن و کیفیت آن می باشد همچنین تعهد که وارد کننده برای فروش ارز دارد باید از لحاظ کمی و کیفی نیز بررسی گردد.

رفع تعهد وارداتی
رفع تعهد وارداتی

وفای به عهد

 برای وفای به عهد نیاز است که دو رکن اصلی را رعایت کنید:

  1. وجود تعهدی که باید حتماً اجرا شود.
  2. دوم نیز اجرای آن طبق مفاد قرارداد است.

 همانطور که می دانید اجرای تعهد نیز بستگی به طبیعت و مفاد قرارداد دارد که برای تعهد و آگاهی نیاز به عمل حقوقی یا قرارداد می باشد که به وسیله متعهد یا هر دو طرف انجام می گیرد که تعهد وارد کننده در برابر بانک مانند یک عمل حقوقی است.

سخن پایانی

 در این مقاله شما را با رفع تعهد وارداتی به صورت کامل آشنا کردیم امیدوارم با مطالعه آن بتوانید اطلاعات کافی کسب کرده و به راحتی تعهد واردات خود را رفع کنید. قابل ذکر است که برای رفع تعهد وارداتی خود می توانید با استفاده از بازرگانی ماندگار کار خود را به راحتی انجام دهید سپس با استفاده از بازرگانی ماندگار تعهدات وارداتی خود را رفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین