ترخیص کالا از گمرک شهریار

ترخیص کالا از گمرک شهریار ممکن است یکی از چالش های تجار و بازرگانانی باشد. که به دلیل موقعیت مناسب و شرایط خوب این گمرک آنجا را برای بار انداز و ترخیص کالا انتخاب کنند. گمرک تهران به دلیل نزدیکی به پایتخت یکی از مهمترین گمرک های کشور در زمینه تجارت بین المللی می باشد.  از نظر موقعیت مکانی گمرک شهریار در 7 کیلومتری جاده کرج-تهران واقع شده است و یکی از 4  گمرک  مهم  نزدیک تهران محسوب می شود.

معرفی گمرک شهریار

پیش از این که در خصوص ترخیص کالا از گمرک شهریار صحبت کنیم، بهتر است آشنایی کلی با این گمرک داشته باشید. گمرک شهریار در سال 1355 هجری شمسی به صورت رسمی زیر نظر مراجعه قانونی و تحت نظارت سازمان  ها فعالیت خود را آغاز نمود. این گمرک در حال حاضر به یکی از مجهزترین و بهترین گمرک تجاری در شهر تهران تبدیل شده است که روزانه کالاهای بسیاری از این طریق وارد کشور می شوند.

با توجه به راحت تر بودن ترخیص کالا از گمرک شهریار و همچنین نزدیکی آن به شهر تهران، بسیاری از تاجران سفارشات خود را از طریق این گمرک دریافت می کنند. تمامی خدمات صورت گرفته در این گمرک به صورت کاملا استاندارد بوده و هر ماهه امکانات جدیدی به آن اضافه می شود. این گمرک در 7 کیلومتری شهر کرج و در نزدیکی فرودگاه مهرآباد قرار دارد که دسترسی آسانی را به همراه دارد. فضای بزرگ این گمرک امکان انبار کردن تمامی اجناس را به صورت ایمن فراهم کرده است تا دسترسی برای کاربران راحت تر باشد. در واقع وجود گمرک شهریار رونق این شهر را افزایش داده و کیفیت بیشتری را برای ساکنین این شهر به ارمغان آورده است.

ترخیص کالا از گمرگ شهریار با بازرگانی ماندگار

شرکت بازرگانی ماندگار با سابقه ای طولانی از فعالیت در عرصه گمرکات کشور و آشنایی با روند ترخیص کالا در گمرگ شهریار می تواند با شرایط مناسب نسبت به ترخیص کالا های اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کند.

این شرکت در زمینه های مختلف مانند واردات و خرید کالا از امارات ، چین، ترکیه و اروپا فعالیت می کند. و با دارا بودن ترخیص کار های مجرب می تواند به شما کمک کند تا در کمترین زمان ممکن جنس خود را ار گمرکات کشور ترخیص نمایید.

ویژگی ها و مزایای ترخیص کالا از گمرک تهران

از ویژگی ها و مزایای ترخیص کالا از گمرک شهریار می توان به نزدیک گمرک شهریار به شهر تهران و پایتخت کشور اشاره کرد. از دیگر ویژگی های منحصربفرد گمرک شهریار انبارهای بزرگ آن است. که با در اختیار داشتن فضا های بزرگ از موقعیت خوبی برای تخلیه کالا و بارگیری آن برخوردار می باشد. به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی گمرک شهریار از موقعیت خوبی برخوردار بوده و در مسیر شاهراه شوسه و ریلی شمال، جنوب و شرق به غرب قرار گرفته است. که تردد و حمل کالا را به نقاط مختلف آسان می کند. و نوعی می تواند به عنوان یک مسیر ترانزیتی هم مورد استفاده قرار گیرد.

از دیگر ویژگی های گمرک شهریار مجهز بودن این گمرک به تجهیزات آتش نشانی مدرن و سیستم های پیشرفته اطفاء حریق می باشد. که خیال صاحبان بار را راحت می کند. چون هرچند کالا های وارد شده به انبارهای گمرکات کشور بیمه می شوند و در صورت حریق یا آتش سوزی خسارت وارده را از بیمه دریافت می کنند. ولی باید به این نکته توجه داشت که روند دریافت خسارت از بیمه ممکن است طولانی باشد. و برای انجام آن باید یک فرایند کاغذ بازی اداری طی شود. تا در نهایت خسارت وارده پرداخت شود که این امر می تواند باعث ضرر و زیان صاحب کالا شود.

ترخیص کالا از گمرک شهریار
ترخیص کالا از گمرک شهریار

 روند ترخیص کالا در گمرک شهریار

روند ترخیص کالا در گمرک شهریار به دلیل نزدیکی به پایتخت روان بوده و از سرعت مناسبی برخوردار می باشد. از دیگر مزیت های ترخیص کالا در گمرک شهریار نزدیکی این گمرک به فرودگاه های مهم و بین المللی امام خمینی و مهر آباد است. که می تواند سرعت انتقال کالا به نقاط مختلف کشور یا خارج از کشور را تسریع کند. این گمرک دارای استاندارد محافظت کالا است. و صاحبان کالا به خیال راحت می توانند کالا های خود را در این بندر برانداز کنند. این گمرک به دلیل موقعیت و فضای مناسب از شرایط خوبی برای بار انداز کالا برخوردار می باشد.

گمرک شهریار از ماشین آلات و تجهیزات مناسب حمل و نقل و جابجایی کالا برخوردار می باشد. که باعث بالا رفتن سرعت عمل و تسریع در ترخیص کالا ها می شود. گمرک شهریار به دلیل نزدیکی به پایتخت نظامند تر بوده و با در اختیار داشتن پرسنل ماهر و متخصص در تمام بخش های گمرک می تواند کمک شایان توجهی به ترخیص کالا از این گمرک نماید.

شرکت بازرگانی ماندگار با در اختیار داشتن نیروهای ماهر و مسلط به روال کار در گمرکات کشور بخصوص  گمرک شهریار می تواند نقش مهمی در ترخیص کالا از شهریار داشته باشد. و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ترخیص انواع کالا از این گمرک اقدام کند.

مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار

ترخیص کالا یک فرایند پیچیده است که از زمان ثبت سفارش شروع شده و تا زمان گرفتن قبض انبار و آزاد شدن کالا و ارسال به آدرس های صاحب کالا ادامه پیدا می کند. و در تمام گمرکات کشور تقریبا روال کار به یک شکل می باشد. مگر در جزئیات و سرعت ترخیص کالا باهم تفاوت داشته باشند.  گمرک شهریار به دلیل نزدیکی به تهران از شرایط مناسبی برای ترخیص کالا برخوردار بوده و نسبتا ترخیص کالا در این گمرک از روال خوبی برخوردار می باشد. مراحل ترخیص کالا در گمرک شهریار را می توان به شکلی که در ادامه می آید مورد بررسی قرارداد.

گام اول ترخیص کالا

برای ورود کالا به گمرک ابتدا باید ثبت سفارش شود پس از ثبت سفارش، مدارک کالا و صاحبان کالا در درگاه فضای مجازی گمرک ثبت می شود.

گام دوم ترخیص

سپس نوبت به تکمیل اظهار نامه خواهد شد. که یکی از مهمترین مراحل ترخیص کالا محسوب می شود. چون می تواند در میزان عوارض پرداختی به گمرک برای انجام ترخیص کالا موثر باشد. در این مرحله به دلیل متفاوت بودن پول رایج کشورها باید کالای وارداتی به وسیله صاحب کالا یا نماینده قانونی آن ها ارزش گذاری شود. تا براساس این ارزش گذاری نرخ 4 درصدی عوارض گمرکی به وسیله کارگزاران گمرک بر روی کالا اعمال شود.

گام سوم

در این مرحله باید دقت شود که ارزش گذاری کالا معقول و متناسب با اسناد ثبت شده در درگاه  فضای مجازی گمرک باشد. چون اگر کارشناسان گمرک پس از بررسی اسناد رای به غیر واقعی بودن ارزش گذاری اعمال شده بدهند می تواند موجب وقفه در کار ترخیص کالا شود.

 همین امر باعث بالا رفتن هزینه های انبار داری گردد و احیانا در صورت تشخیص تخلف به وسیله کارشناسان گمرک به کالا جریمه هایی  تعلق گیرد.‌

گام چهارم ترخیص کالا از گمرگ تهران

مرحله بعد تنظیم مدارک مختلف کالای وارداتی یا صادراتی مثل فاکتور پکینگ لیست یا سیاهه کالا، مانفست و گواهی بهداشت است که باید مجوز تایید آن ها به  صورت مجزا و مکمل از سازمان های ذی ربط دریافت شود. پس از انجام مراحل فوق قبض انبار برای تحویل کالا و بار انداز کالا در گمرک صادر می شود که براساس آن کالا تحول انبارهای گمرک می شود تا مراحل مختلف ترخیص آن انجام گردد.

گام پنجم

 در مرحله بعد پروانه ترخیص کالا اخذ می شود. سپس نوبت به ثبت و آپلود مدارک از جمله گواهی مبدا، اظهار نامه، ارزش و عدل بندی می رسد. پس از آن نوبت به کوتاژ و پرداخت گمرکی می رسد که در این مرحله برای کالا یک کد 14 رقمی در نظر گرفته می شود که حکم شناسنامه کالا را دارد و در پایان مدارک ارسال شده به گمرک به وسیله کارشناسان آن با اظهار نامه تطبیق داده می شود و اگر از نظر کارشناسان گمرک مشکلی نداشته باشد به مسیر سبز هدایت می شود تا با مراجعه به  صندوق برای پرداخت هزینه ها و ترخیص کالا اقدام کنند.

 اگر اسناد دریافتی کالا به وسیله گمرک با ارزش گذاری مندرج در اظهار نامه به وسیله کارشناسان گمرک غیر واقعی تشخیص داده شود کالا ابتدا به مسیر زرد هدایت می شود. که در این مرحله دوباره اسناد کالا با مندرجات اظهار نامه با حضور نمایندگان گمرک و صاحبان کالا یا نمایندگان آن ها مورد بررسی قرار می گیرد. که اگر به نتیجه برسد و رضایت کارشناس گمرک جلب شود کالا با گذراندن شرایط مشخص شده ترخیص می شود.

گام ششم

 اگر بررسی مجدد در مرحله زرد به نتیجه نرسد. و کارشناس گمرک‌ تشخیص بدهد که ابهامات مدارک قابل حل شدن نیست کالا به مسیر قرمز هدایت خواهد شد که باید در زمانی که مشخص می شود. کارشناس گمرک به صورت حضوری و فیزیکی کالاهای ترخیصی را مورد بررسی قرار دهد.  و آن ها را با اسناد ثبتی و مندرجات اظهار نامه مطابقت دهد. که اگر ابهامات برطرف شود کالا ترخیص می شود و اگر مشکل حل نشود، باید بر اساس روال قانونی عمل شود.

ترخیص کالا از گمرک شهریار
ترخیص کالا از گمرک تهران

اسناد و مدارک لازم برای ترخیص کالا در گمرک تهران

برای ترخیص کالا از گمرکات کشور بخصوص گمرک تهران یک سری مدارک باید تهیه و در اختیار گمرک قرار گیرد. که به تعدادی از مدارکی که باید برای ترخیص کالا به گمرکات شهریار ارائه شود به طور مختصر اشاره می شود.

از این سری اسناد و مدارک می توان به قبض انبار پشت و رو، مانیفست، بارنامه، ترخیصیه، ترخیصیه الکترونیک، قبض انبار الکترونیک، در برخی موارد ریلیز، پکینگ یا عدل بندی و گواهی مبدا اشاره کرد.

عمده ترین کالا های ترخیصی از گمرک شهریار

برخی از گمرکات کشور برای سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالا، اقدام به تخصصی کردن گمرکات خود می کنند. به این معنی که بعضی از گمرکات فقط ترخیص تعداد مشخص از کالا ها را برای واردات یا صادرات انتخاب می کنند. تا سرعت ترخیص کالا برای صادر کنندگان و واردکنندگان افزایش دهند. گمرک شهریار هم برای ارائه بهتر خدمات خود و سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالا اقدام به تخصصی کردن کالا های وارداتی از این گمرک کرده است. یعنی برای بالا بردن سرعت ترخیص کالا فقط کالا های مشخص از گمرک شهریار می توان وارد کرد.

 کالا هایی که به صورت تخصصی از گمرک شهریار وارد می شود. شامل کالاهایی مثل  خودرو، تجهیزات پزشکی، دخانیات، تلفن همراه، لوازم جانبی تلفن همراه، کالاهای متعلق به سفارت خانه های خارجی، ماشین آلات راه سازی، فرش ماشینی، یارانه و لوازم جانبی آن ، نوت بوک، دوربین عکاسی، دوربین های مدار بسته و ابزارهای دفاعی و کالاهای خاص نظامی است. که از این گمرک ترخیص می شود.

 به همین دلیل برای ورود کالا از این گمرک باید ابتدا به نوع کالاهای وارداتی از این گمرک توجه شود. سپس نسبت به ثبت سفارش اقدام گردد. تا صاحبان کالا دچار سردرگمی نشوند. شرکت بازرگانی ماندگار به دلیل آشنایی با روند ترخیص کالا در گمرک شهریار می تواند به عنوان مشاور و ترخیص کار نسبت به ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی از این گمرک اقدام کند. و  خدمات خود را به صاحبان کالا های وارداتی و صادراتی از این گمرک ارائه دهد.

چه کالاهایی از گمرک شهریار قابل ترخیص است؟

گمرک شهریار دارای گستره ای از محصولات است که از جمله رایج ترین آن ها می توان به نخ و پارچه، فرش ماشینی، کالاهای سفارت خانه ها، چسب، گوشی همراه و لوازم جانبی آن، ماشین آلات استوک و نو و … اشاره کرد. ماشین آلات صنعتی یکی از بیشترین درصد ترخیص کالا از گمرک شهریار را به خود اختصاص داده است. بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی از این طریق وارد کشور می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین