واردات قطعات چاپ درصد بالایی از تجارت کشور را به خود اختصاص می‌دهد. اهمیت چاپ و همچنین بسته‌بندی در فروش محصول باعث شده تا قطعات چاپ بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. چاپ در تمامی حوزه‌ها به ویژه در تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد. فرض کنید شاهد صاحب یک کسب و کار هستید و می‌خواهید در رابطه با محصولات خود اطلاع رسانی کنید.

قطعاً که صنعت چاپ تاثیر بسیار فراوانی در این زمینه دارد. اما ضرورت چاپ در حوزه‌های دیگر نیز به همین اندازه حائز اهمیت است. این اهمیت باعث شده تا سالانه درصد بالایی از قطعات چاپ از دیگر کشورها خریداری شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی واردات این قطعات با بازرگانی ماندگار همراه باشید.  بازرگانی ماندگار به طور اختصاصی واردات از دبی و خرید از چین را انجام می دهد و در امر واردات از ترکیه نیز بسیار کارامد است.

هزینه و تعرفه واردات قطعات چاپ

واردات قطعات چاپ برای چاپخانه‌ها بسیار مهم است. چرا که این قطعات با کیفیت بالا برای این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. دغدغه صاحبان مشاغل چاپخانه‌ها نیز خرید بهترین ملزومات چاپ با کیفیت عالی و قیمت مناسب است. از این رو بسیاری از وارد کنندگان در زمینه واردات چنین قطعاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند. برای واردات این قطعات هزینه‌های پرداخت می‌شود که این هزینه‌ها مربوط به مراحل مختلف می‌شود.

هزینه‌هایی که بابت واردات قطعات چاپ به شرکت تولید یا توزیع کننده پرداخت می‌شود.

هزینه‌هایی برای عوارض و حقوق ورودی گمرکی باید پرداخت کرد. این عوارض و حقوق ورودی با در نظر قرار دادن تعرفه گمرکی مربوط به قطعات بر اساس نوع و برند آنها تعیین می‌شود.

هزینه‌های بارگیری و تخلیه قطعات چاپ در کشور مبدا و مقصد که در پروسه‌های مختلف پرداخت می‌شود.

هزینه حمل و نقل این قطعات از کشور مبدا تا کشور مقصد که بر اساس انتخاب روش واردات تعیین می‌شود.

هزینه‌هایی را برای بیمه این قطعات چاپ باید پرداخت کنید.

مالیات بر ارزش افزوده (علی الحساب ۴ درصد) را نیز در نظر بگیرید.

هزینه ثبت سفارش محموله خریداری شده را نیز فراموش نکنید.

طی فرآیند واردات هزینه‌هایی نیز مبنی بر دریافت مجوزهای مورد نیاز جهت واردات این محصول پرداخت می‌شود.

واردات قطعات چاپ

ترخیص قطعات چاپ از گمرک

از مهمترین گام‌هایی که در راستای واردات قطعات چاپ باید به آن توجه کرد، مرحله ترخیص است. ترخیص از گمرک مهمترین گامی به شمار می‌رود که باید در این مرحله مدارک متنوعی را فراهم کنید. شما افرادی که می‌خواهید مرحله ترخیص را به اتمام برسانید، باید با پروسه کاری این مرحله آشنا شوید.

ابتدا باید مجوز ثبت سفارش این محموله را از سامانه سازمان تجارت و توسعه کشور دریافت کنید.

در سامانه جامع امور گمرکی با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، فرایند ثبت سفارش کالا صورت می‌گیرد. در این مرحله تمامی اطلاعات موجود در پیش فاکتور قطعات چاپ  می‌شود و در نتیجه شما پس از ثبت سفارش کد ۸ رقمی دریافت می‌کنید.

تمامی مجوزهای لازم برای ترخیص کالا این قطعات چاپ از گمرک دریافت می‌شوند. سامانه جامع امور گمرکی نوع مجوز و تعداد آن را پس از ثبت سفارش تعیین می‌کند.

نوبت به فرآیند تخصیص ارز می‌رسد. برای تخصیص ارز نیز باید مدارک مورد نیاز را به بانک عامل برای پرداخت هزینه خرید این قطعات با استفاده از ارز دولتی ارائه دهید.

ارزش کالا تعیین می‌شود و یک کد تعرفه گمرکی بر اساس نوع قطعات چاپ، برند و مدل آنها دریافت می‌کنید.

برای ترخیص این قطعات چاپ تشکیل پرونده انجام می‌شود که نیاز به مدارک کاملی دارد. توجه داشته باشید که واردات قطعات چاپ باید با مجوز سازمان‌های مربوطه انجام شود.

مسیر گمرکی را کارشناسان گمرک با توجه به مدارک ارائه شده تعیین می‌کنند. این مسیر گمرکی شامل سه مسیر سبز، زرد و قرمز است.

پس از پشت سر گذاشتن تمامی این فرآیندها می‌توانید قطعات را از گمرک خارج کنید.

نتیجه

واردات قطعات چاپ به عنوان یکی از پرسودترین تجارت‌هایی است که می‌توانید در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشید. خرید ملزومات چاپ برای چاپخانه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. به ویژه اگر دغدغه آنها تبلیغات باشد؛ چرا که چاپ به منظور تبلیغات دارای سود و منفعت بسیار زیادی است.

برای واردات این قطعات باید با صفر تا صد مرحله واردات آشنا شوید. البته مطمئن باشید که واردات این قطعات یا تجهیزات دستگاه چاپ ممنوع نیست. بازرگانی ماندگار از شرکت‌های معتبری است که در زمینه واردات چنین تجهیزاتی فعالیت دارد. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوانین شرایط و آشنایی با مراحل واردات این تجهیزات هستید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین