واردات قطعات الکترونیکی به ایران با اهداف مختلفی از جمله سوددهی برای وارد کنندگان، تامین نیاز بازار و همچنین رشد اقتصادی کشور صورت می‌گیرد. تمامی قطعات الکترونیکی به ویژه قطعات پیشرفته کاربردهای فوق العاده زیادی دارند. چه بسا اینکه در حوزه مهندسی و پزشکی کاربرد این قطعات الکترونیکی بسیار پیچیده و مورد توجه می‌باشد.

از آنجایی که صنایع و کارخانه‌های بسیار زیادی نیازمند قطعات الکترونیکی هستند؛ پس دولت نیز شرایط واردات قطعات الکترونیکی را فراهم ساخته است. البته با توجه به مسائل تحریم‌ها، پچیدگی‌هایی نیز در امر واردات این تجهیزات وجود دارد. البته افزایش قیمت شدید و کاهش کیفیت محصولات از جمله مواردی است که اهمیت واردات این قطعات را بیشتر می‌کند. گام‌های بسیار زیادی برای واردات قطعات الکترونیکی طی می‌شود. که شما می توانید از طریق شرکت بازرگانی ماندگار واردات خود را به طور مستقیم و بدون طی کردن مراحل پیجیده انجام دهید. این بازرگانی واردات از ترکیه، واردات از چین و دبی را به طور ویژه انجام می دهد.

سفارش و واردات قطعات الکترونیکی

قبل از سفارش قطعات الکترونیکی مهمترین مرحله شناخت شرکت‌های تولید یا توزیع کننده است. شما باید بهترین شرکت‌های خارجی قطعات الکترونیکی را پیدا کنید که برندهای معتبری را با کیفیت عالی را به فروش می‌رسانند. این شرکت‌ها سابقه بسیار طولانی در این زمینه دارند.

همچنین در رابطه با تمامی قطعات مختلف شناخت کافی داشته باشید تا بتوانید به کیفیت اصل آنها پی ببرید. در نتیجه کلیه اقدامات قانونی را برای ثبت سفارش کالا برای واردات انجام می‌دهید. قبل از ثبت سفارش نیز حتماً از کارشناسان خبرو توانمند مشاوره بگیرید. توجه کنید که برای واردات شما باید توانایی خرید عمده این قطعات الکترونیکی را داشته باشید.

همچنین به دنبال قطعات نایابی بگردید که در بازار داخلی مزیت رقابتی دارند. در واقع این قطعات سطح فروش بسیار بالایی داشته و واردات این قطعات سودمند است.

مراحل ترخیص قطعات الکترونیکی

تشریفات گمرکی

یکی از مهمترین گام‌های واردات شامل تشریفات گمرکی می‌شود. برای واردات قطعات الکترونیکی چنانچه اطلاعات و تجربه کافی در رابطه با تشریفات گمرکی ندارید، باید بدانید یک مرحله بسیار پیچیده و طاقت فرسا است. اگر تجربه کافی در این حوزه نداشته باشید، ضرر و زیان بسیار زیادی به بار می‌آید. پس قبل از هر کاری به مشاوره با کارشناسان خبره بپردازید.

 یکی از مراحل تشریفات گمرکی انتخاب روش حمل و نقل است. در نظر داشته باشید که کدام روش قوانین آسان‌تر، هزینه‌های مقرون به صرفه‌تر و مدت زمان کوتاه‌تری برای حمل و نقل دارد. در این مرحله نیز نیاز به مدارک زیادی نظیر اظهارنامه، بارنامه، بیمه نامه، قبض انبار، فاکتور فروشنده و لیست اصل بندی است.

 این مرحله تشریفات گمرکی قبل از مرحله ترخیص انجام می‌شود. در واقع مقدمات ترخیص است که تمامی اسناد و مدارک لازمه برای پشت سر گذاشتن مرحله ترخیص را فراهم می‌کنید.

همچنین تمامی مجوزهای لازمه برای ترخیص نیز باید از سازمان‌ها و نهادهای مربوطه اخذ گردد.

واردات قطعات الکترونیکی

تعرفه واردات قطعات الکترونیکی

یکی از مهمترین گام‌های واردات قطعات الکترونیکی دریافت کد تعرفه مربوط به این قطعات است. این کد تعرفه برای تمامی قطعات الکترونیکی یک عدد ثابتی نیست که بخواهیم آن را به شما ارائه دهیم. این کد همواره قابل تغییر است و به تناسب هر یک از انواع قطعات متغیر خواهد بود. به عنوان مثال، کد تعرفه مربوط به واردات قطعاتی چون خازن تا ۵ درصد است.

البته برای واردات انواع خازن‌ها نیز این کد تعرفه متفاوت خواهد بود. برای خازن‌های مدل قدرت ۲۰ درصد افزایش دارد. یا کد تعرفه برای انواع دیود، ماژول، دستگاه کنترل، پنل لمسی و کانکتور ۴ درصد می‌باشد. به طور کلی اگر به دنبال کد تعرفه قطعات الکترونیکی هستید، ابتدا باید نام قطعه و مدل آن را مشخص کنید. بر اساس نوع قطعه و مشخصات دقیق آن کد تعرفه را می‌توانید مشخص نمایید.

اهمیت ترخیص قطعات الکترونیکی

برای واردات قطعات الکترونیکی یکی از مهم‌ترین مراحل آن مرحله ترخیص از گمرک است. مهمترین و اصلی‌ترین گام‌های تجارت که نیاز به تجربه کافی دارد، همین مرحله ترخیص شناخته می‌شود. در واقع اهمیت و بازرسی محموله و تایید کیفیت آن از طرف فروشنده باعث شده تا مرحله ترخیص حساسیت زیادی داشته باشد.

 در این مرحله و طی بازرسی‌های صورت گرفته قبل از دریافت محموله شرکتی از طرف شخص وارد کننده برای بررسی محموله معرفی می‌شود. در مرحله ترخیص، کارشناسان قطعات الکترونیکی خریداری شده را از نظر کیفیت، کمیت و استانداردها مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر به خاطر داشته باشید در مرحله درخواست پیش فاکتور تمامی اطلاعات مربوط به کالا در این سند ذکر می‌شود. در نتیجه شما با بررسی تک تک مشخصات محموله مورد نظر را تایید می‌کنید.

پس مشخصات محموله ارسالی شده بایستی منطبق با تمامی مشخصات درج شده در پیش فاکتور باشد. در این مرحله تمامی اطلاعات باید مورد تایید دو طرفین معامله قرار بگیرد. برخی از این اطلاعات شامل:

چگونگی پرداخت هزینه‌های بازرسی

کارمزد

سطح کیفیت محصول وارداتی

تعداد

مشخصات فیزیکی مربوط به کالا

مورد تایید بودن استانداردها و گواهی‌ها

واردات قطعات الکترونیکی
واردات قطعات الکترونیکی

واردات و ترخیص با بهترین شرکت‌های تجاری

برای واردات قطعات الکترونیکی می‌توانید از شرکت‌های حرفه‌ای و ماهری چون بازرگانی ماندگار کمک بگیرید. این مجموعه از یک تیم حرفه‌ای و متخصص تشکیل می‌شود که در زمینه واردات و ترخیص تخصص کامل دارند. چنانچه برای واردات و ترخیص، مشاوره می‌خواهید، می‌توانید همین حالا از کارشناسان و ترخیص کاران حرفه‌ای این شرکت مشاوره بگیرید.

 در صورت نیاز نیز می‌توانید کلیه مراحل واردات را با کمترین هزینه به متخصصین کاربلد و حرفه‌ای این مجموعه معتبر و با سابقه بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین