واردات خودرو از کشور چین

در اين مقاله به نحوه واردات خودرو از چين خواهيم پرداخت. یقیناً همه شما تا به حال بار ها و بارها و بارها در هنگام خرید کالای مورد نیازتان با اصطلاح آشنای made in china که این روز ها همه از پیر و جوان و در ایران یا در هر کشور دیگر با آن آشنا هستند، مواجه شده اید. چه بسا شاید بار ها مجبور شده‌اید تا از فروشنده بپرسید که آیا این کالا واقعاً غیر چینی است؟و حتی شاید در صورت پاسخ منفی فروشنده شما به او شک برده باشید و با خود حدس زده باشید که آن کالا واقعاً چینی است.

همانطور که می‌دانید در این روزها دیگر اهمییتی ندارد که کالای مد نظر شما چه باشد چرا که کشور چین از حبوبات و ادویه جات گرفته تا قطعات و دستگاه‌های بزرگ صنعتی، همه چیز را تولید می‌کند و شناخت بسیار خوبی هم بر بازار مصرف کنندگان ایرانی و نیاز های روز ایرانیان دارد.

با همه این تفاسیر ما تصمیم داریم تا امروز در این مقاله درباره واردات خودرو از چین با شما گفتگو کنیم. اما پیش از آن بیایید تا به یک سؤال بسیار مهم پاسخ دهیم. آن سؤال مهم آن است که علت این حجم از تولید انبوه  و واردات گسترده خودرو از چین چیست؟

علت واردات گسترده خودرو از چین

همانطور که در بخش قبل هم گفتیم، در این بخض از مقاله پیش از صحبت درباره واردات خودرو از چین ابتدا می‌خواهیم به برسی این پرسش بپردازیم که علت این حجم انبوه از واردات خودرو به ایران چیست؟ بحث را با ذکر این مطلب شروع می‌کنیم که کشور چین در طی 4 سال اخیر به بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران تبدیل شد. همچنین کشور چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پر جمعیت ترین کشور های جهان، با توجه به نیروی کار انسانی بسیار ارزان قیمتی که دارد حالا در حال پشت سر گذاشتن رتبه دومین اقتصاد برتر جهان و رسیدن به رتبه اولین اقتصاد برتر جهان است.

واردات خودرو از کشور چین
واردات خودرو از کشور چین

البته همانطور که می‌دانید این مطلب به معنای ثروتمند بودن کشور چین نیست، اما بدین معنا است که بسیاری از کشور های بزرگ و صنعتی جهان از جمله ایالات متحده آمریکا در طی سالیان اخیر برای فرار از پرداخت دستمزد بالای نیروی کار آمریکایی به ارسال کارخانجات تولیدی خود به کشور چین روی آورده اند. متأسفانه این اتفاق درباره بعضی از کالا های ایرانی مثل ابزارآلات یا لوازم یدکی خودرو نیز در حال وقوع است. بنابراین نویسنده این مقاله از شما وارد کننده عزیز می‌خواهد تا ضمن خرید و واردات خودرو از چین، از کالاهای تولید ایران نیز حمایت کنید.

در صورتی که شما قصد واردات کالا از چین دارید حتما مقاله راهنمای خرید از چین را مطالعه کنید.

واردات خودرو از کشور چین به ایران

همانطور که پیش تر هم گفته شد، کشور چین در طی سالیان اخیر رشد اقتصادی بسیار سریعی داشت و اکنون در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولید کننده جهان است، کما اینکه شاید همین الان نیز باشد. اما در طی سالیان قبل حقیقتاً هیچ کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد که با وجود خودروهای معتبر و معروفی مانند تویوتا،هوندا،دوو، فورد و.. خودروهای چینی بتوانند در عرصه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند. و تولید آن‌ها با استقبال روبرو شود، اما چنین اتفاقی افتاد و امروزه می‌بینیم که به عنوان مثال خودروهای چینی مثل انواع  ام وی ام که به ماتیز های چینی معروف شده اند در سرتاسر جهان معروف و از نظر بسیاری از خریداران محبوب نیز هستند.

واردات خودرو از چین
واردات خودرو از چین

حالا که صحبت از ام وی ام به میان آمد شاید ذکر این نکته هم برایتان جالب باشد که واردات خودرو از چین به ایران و آشنایی هم وطنان ما با خودرو های چینی نخستین بار با واردات ام وی ام در سال 87 آغاز شد. در آن سال کسی با خودروهای چینی چندان آشنایی نداشت و به فکر خرید ام وی ام نیز نبود.

اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه این خودرو با استقبال گسترده مردم روبرو شد. و واردات آن مجدداً در سال 88 تمدید شد و همانطور که می‌دانید از آن زمان تا به امروز، خودروهای چینی وارد رقابت بسیار تنگاتنگی با خودروهای ایرانی شدند و حالا مشتریان بسیاری در ایران و سرتاسر جهان دارند.حال بیایید تا در ادامه این مطلب با محبوب‌ترین و پر فروش ترین خودروهای چینی در ایران و در جهان آشنا شویم.

مقاله مرتبط: خرید ابزار آلات از چین

محبوب‌ترین خودروهای چینی برای واردات خودرو از چین به ایران

جک اس5

محال ممکن است که در بازار واردات خودرو از چین به ایران باشید و نام جک اس 5 را نشنیده باشید. این خودروی شاسی بلند به دلیل ظاهر جذابی که دارد نسبت به دیگر خودرو های شاسی بلند چینی از فروش بهتری برخوردار است. این خودرو که امتحان خود را در جاده های مختلف پس داده است، 174 اسب بخار قدرت داشته و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون، تنها به 12 ثانیه زمان احتیاج دارد. به طور کلی تمام آنچه را که خریدار از یک شاسی بلند انتظار دارد برآورده خواهد کرد.

صادرات کالا به چین و مراحل آن

هایما اس7

این شاسی بلند که از سال 1395 به بعد وارد بازار خودروی ایران شد 148 اسب بخار قدرت و موتوری 32 لیتری دارد. این خودرو از معدود شاسی بلند های چینی است که از امکاناتی مانند دوربین 360 درجه برخوردار است و به قول معروف می‌توان گفت که یک اتومبیل فول آپشن و البته پر فروش و محبوب چینی است.

چری آریزو 5 توربو

اگر در بازار واردات خودرو از کشور چین به ایران باشید. باید بدانید که چری  آریزو 5 توربو یکی از خودروهای صندوق دار چینی معروف در جهان است. که از سال 1396 به بازار ایران وارد شد. این خودرو 147 اسب بخار قدرت دارد. و عمده شهرتش به طراحی خاص و ویژه کابین سرنشینان است. که به گفته مصرف کنندگان بسیار راحت است. ویژگی دیگر این خودرو قدرت شتاب بسیار بالای آن است.

دیگر خودروهای چینی معروف

بسترن بی30

دانگ فنگ اچ سی کراس

جک جی5

برلیانس اس330

دسته بندی: چین برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین