خرید ابزار آلات از کشور چین

تجار و بازرگانان ایرانی کالا های مختلفی را از کشور چین وارد می کنند. که یکی از این موارد خرید ابزار آلات از چین می باشد. شاید خیلی از شما در مورد راه های خرید، نحوه ورود و شرایطی دیگری که این کالا ها باید ازچین خریداری و وارد ایران شود نداشته باشید. به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می دهیم حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا به اطلاعات تکمیلی در این رابطه  و واردات از چین دست یابید.

در صورت نیاز به مشاوره کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

چرا باید ابزار آلات را از چین خریداری کنیم؟

یقیناً همه شما تا به حال بار ها و بارها در هنگام خرید کالاهای مصرفی مورد نیاز خود با اصطلاح made in china  روبرو شده اید. حتی شاید مجبور شده‌اید تا از فروشنده بپرسید که آیا ای کالا ساخت کشور چین است یا خیر؟ همانطور که می‌دانید متأسفانه یا خوشبختانه این قاعده شامل کالای خاصی نیست و تقریباً می توان گفت که درباره هر کالایی صدق می کند. از مواد خوراکی گرفته مثل حبوبات و یا ادویه جاتی، و یا قطعات الکترونی برای تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و.. و یا حتی قطعات و دستگاه‌های بزرگ صنعتی.شاید از خودتان پرسیده باشید، دلیل این حجم گسترده واردات از چین چیست و چرا تولیدات چین هر کالایی را شامل می شود؟

در پاسخ باید بگوییم که اولاً کشور چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در طی سالیان اخیر بوده است و به همین دلیل چینی‌ها شناخت بسیار دقیقی بر روی ایرانیان و بازار مصرفی ایران دارند و خوب می‌دانند که نیاز امروز بازار ایران و مشتریان ایرانی چیست؟

ثانیاً کشور چین امروزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پر جمعیت ترین کشور های جهان، رتبه دومین اقتصاد بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است که البته در حال پشت سر گذاشتن این رتبه و رسیدن به رتبه اول است. چرا که کشور چین نیروی کار انسانی بسیار پر جمعیتی دارد که همگی حاضرند تا با حداقل دست مزد مشغول به کار شوند. به همین دلیل امروزه بسیاری از کشور های بزرگ صنعتی و تولید کننده، برای پرهیز از پرداخت دستمزد گران قیمت کارگر، در حال ارسال کارخانجات مهم خود به کشور چین برای تولید هستند. البته این مسأله صرفاً مربوط به کارخانه های غربی نیست، بلکه ایران نیز گاهی تولیدات خود را به کشور چین واگذار می کند، مثل ابزارآلات که البته موضوع مقاله امروز ما نیز خرید ابزارآلات از چین است.

تولید ابزارآلات ایرانی در کشور چین

پیش از شروع به هر صحبت دیگری درباره خرید ابزارآلات از چین باید این خبر مهم را به شما بدهیم که مدتی پیش رئیس اتحادیه ابزار فروشان، تولید ابزارآلات در داخل ایران را پر هزینه تلقی کرد و افزود که قیمت ابزارآلات تولید شده در داخل ایران تقریباً دو برابر بیشتر از قیمت ابزارآلات وارد شده از کشور چین است در حالی که حجم تولیدی در ایران تنها پاسسخ  گوی 5 تا 10 درصد از نیاز روزانه بازار است. این در حالی است که اکثر شرکت های داخلی ترجیح می‌دهند تا بجای خرید ابزارآلات از تولیدی های ایرانی، از کشور چین خرید کنند.

باتوجه به این اظهارات متوجه می‌شویم که خرید ابزارآلات از کشور چین احتمالاً کاری عاقلانه تر و مقرون به صرفه تر است، اگر چه که کیفیت کالای ایرانی با کالای چینی قابل قیاس نیست.

خرید ابزار آلات از کشور چین
خرید ابزار آلات از کشور چین

راه‌های خرید ابزارآلات از کشور چین

درصورتی که شما تأمین کننده عزیز که الان در حال مطالعه این مقاله هستید قصد خرید ابزارآلات از چین را داشته باشید، ما در این بخش از مقاله شما را همراهی کرده و راه‌های خرید را به اختصار برایتان بازگو می کنیم. شما همچنین می توانید با مراجعه به خرید از چین در سایت بازرگانی ماندگار با کمترین قیمت شفارش خرید ابزار آلات از چین را داشته باشید.

البته فراموش نکنید که ابزارآلات به طور کلی تنوع بسیار گسترده ای دارند و در ابعاد بسیار وسیعی تولید می‌شوند مثل ابزارآلات الکتریکی، ابزارآلات یدی، قفل و دستگیره و.. بنابراین اگر بازرگان یا تأمین کننده ای تازه کار هستید به شما پیشنهاد میکنیم که ابتدا هدف و استراتژی خرید خود را مشخص کنید، به این معنا که بدانید مشتری شما دقیقاً نیازمند چه نوع ابزاری است؟ همانطور که پیش تر هم گفته شد، از آنجایی که تنوع درزمینه ابزارآلات بسیاربالا است، بهتر است تا پیش از خرید حتماً درباره انواع آن تحقیق کرده و اطلاعات کافی داشته باشید.

1-خرید به صورت حضوری

پس از آنکه از نوع ابزار مورد نیاز مشتریان خود اطمینان حاصل کردید این بار نوبت به خرید ابزارآلات  از چین می رسد. البته که برای این کار راه‌های گوناگونی پیش روی شما است اما یکی از بهترین این راه‌ها خرید حضوری است. این روش بدین جهت مهم تلقی می‌شود که فرد تأمین کننده خود می‌تواند به صورت حضوری در بازار حضور یافته و تولیدکننده و یا فروشنده چینی مورد اطمینان خود را بیابد. همچنین تامیین کننده می‌تواند تمام اجناس را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهد و درمورد آن‌ها اطلاعات مفیدی بدست آورد.

مقاله مرتبط: صادرات کالا به چین

2-خرید غیر حضوری ابزار آلات از چین به صورت آنلاین

البته برای خرید ابزارآلات از چین، خرید غیر حضوری به صورت آنلاین چندان مرسوم نیست و بهتراست که به صورت حضوری انجام شود. ببا این حال اگر تمایلی به حضور فیزیکی در کشور چین ندارید،باید به  وب سایت‌های معتبرچینی نظیر علی اکسپرس مراجعه کنید.در این‌گونه وب سایت ها، شما پس از سرچ کردن کالای مورد نظرتان با فروشگاه ها و فروشنده های ارائه دهنده ابزار پیوند داده خواهید شد و میتوانید به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی آنان نیز دیدن کنید. البته درصورتی که آن کالا مقبول شما بود و قصد خرید آن به صورت عمده را داشتید، پیشنهاد ما به شما این است که خودتان به طور شخصی با فروشنده وارد مذاکره شوید تا درباره میزان اعتبار او اطمینان حاصل کنید. همچنین بهتر است تا توافقات خود در هر بخش از معامله را در یک قرارداد دو‌طرفه رسمی قید کنید تا از بروز هرگونه خسارت جلوگیری کرده باشید.

3-حضور در نمایشگاه ها و خرید از آنان

یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای خرید ابزارآلات از چین مخصوصاً ابزارآلات الکتریکی و یا ابزارآلات بزرگ صنعتی حضور در نمایشگاه های ابزارآلات در کشور چین است. با این روش شما با یک تیر چند هدف را می زنید. اول آنکه با حضور در نمایشگاه ها خودتان به طور مستقیم با تولیدکنندگان و فروشندگان آشنا می شوید. همچنین با حضور در نمایشگاه ها شما از جدیدترین و به روز ترین محصولات سال و مشخصات هر یک به طور کامل آگاه خواهید شد.

خرید ابزار آلات از چین
خرید ابزار آلات از چین

4-عضویت در اتاق بازرگانی

اگر شما عمده فروش هستید و ابزارآلات متنوعی را از کشور چین خریداری و وارد ایران می کنید، یکی از بهترین راه‌ها برای خرید ابزارآلات از چین عضویت در اتاق بازرگانی اییران و چین است. به کمک عضویت در این اتاق شما به ططور منظم لیستی از فروشندگان چینی تولید کننده محصولات مورد نظرتان را در اختیار خواهید داشت که هر زمان که مایل باشید، می‌توانید برای خرید با آنان وارد مذاکره شوید.

برخی از برندهای معروف ابزارآلات چینی در بازار ایران

کرون

رونیکس

آن ای سی

دی سی ای

اریکسون

توسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین