ترخیص کالا از گمرگ پیام کرج نیز طبق روال کلی ترخیص در هر گمرگ دیگر انجام می شود.  ترخیص کالا به معنی آزاد کردن کالا است که بعد از صادر یا وارد کردن کالا و پرداخت هزینه قانونی به دولت ترخیص کالا انجام می‌شود.

ترخیص کالا از گمرک پیام کرج به دلیل موقعیت و شرایط خوب آن می‌تواند توجه تاجران فراوانی را به خود جلب کرده است. این گمرک در نزدیکی پایتخت بوده به همین علت  بیشترین ترخیص کالا از گمرک پیام کرج انجام می‌شود.

وسعت این منطقه ۳۶۰۰ متر مربع است که به ۴ فاز تقسیم شده است که امروزه سه فاز آن در حال فعالیت هستند. این مجموعه به وزارت ارتباطات و فناوری تعلق دارد.

در ادامه مقاله شما را با ترخیص کالا از گمرک پیام کرج آشنا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی و به روز کسب کنید.

نحوه ترخیص کالا از گمرک پیام کرج

قبل از انجام وارد یا صادر کردن کالا نیاز است که با ترخیص کالا آشنایی کامل داشته باشید. چرا که مهم‌ترین مرحله ترخیص کالا از گمرک به شمار می‌رود.

که برای ترخیص کالا باید مدارک و آماده‌سازی‌های لازم را انجام داد. آماده سازی ترخیص کالا به هزینه‌های گمرکی، تحویل محموله از گمرک و حمل و نقل تقسیم می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت ورود یا خروج هر گونه کالا از کشور را ترخیص کالا می‌گویند. که برای ترخیص کالا، هر تاجر نیاز است که اطلاعات کافی و آشنایی داشته باشد

زمانی که ترخیص کالا انجام می‌شود نوع کالا بسیار مهم است چرا که در پروسه ترخیص، مجوزها بر اساس نوع کالا اخذ می‌شود بسیار ضروری هستند.

به طور مثال می‌توان گفت زمانی که می‌خواهید از گمرک پیام کرج کالایی را ترخیص کنید نیاز است که از سازمان‌های مبارزه با مواد مخدر، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و … مجوز دریافت کنید همچنین قبل از ترخیص کالا از گمرک باید کالا ارزش گذاری شود.

برای ترخیص کالا نیاز است که مراحل متعدد به صورت صحیح طی کرد تا بتوان ترخیص کالای خود را به دست آورد در ادامه مقاله مراحل را بیان می‌کنیم.

 اولین مرحله داشتن پیش فاکتور است سپس با اخذ مجوز بیمه کردن کالا می‌توان در صورت بروز هرگونه مشکل از بیمه مبلغی را دریافت کرد. ارتباط با شرکت حمل و نقل، تشکیل پرونده برای حمل کالا به گمرک پیام کرج نیاز است.

از نظر حمل نقل نیز طبق نوع کالا و نوع مسیر از روش‌های مختلف و نوع مسیر از روش‌های زمینی، دریایی، هوایی و… استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ترخیص کالا از گمرک پیام کرج
ترخیص کالا از گمرک پیام کرج

شرایط ترخیص کالا از گمرک پیام کرج

 همانطور که می‌دانید تمامی گمرک‌های کشور قوانین و مقررات قاضی را دارند پس گمرک پیام کرج نیز قوانین خاصی دارد که باید رعایت شود از مهمترین قوانین، باید در زمینه صادرات و واردات آشنا باشد.

زمانی که فردی شناخت کافی در مراحل ترخیص کالا نداشته باشد این مراحل می‌تواند یک امر سخت و دشواری برای ترخیص کالا ایجاد کند. در واردات و صادرات، آزاد کردن کالا، بسیار مهم است که بیشتر توسط صاحبان کالا یا نماینده آنها صور می‌گیرد.

 دقت داشته باشید که بیشتر مدارک و اسناد ترخیص کالا به صورت فیزیکی آماده شده و هزینه‌های حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیات نیز توسط وارد کننده یا صادر کننده ارائه می‌گردد. زمانی که هر فرد با مراحل ترخیص کار آشنا نباشد از فردی ماهر یا ترخیص کار استفاده می‌کند تا مراحل را به درستی انجام دهد.

مراحل ترخیص کالا از گمرک پیام کرج

در اولین مراحل ترخیص کالا از گمرک پیام کرج، نیاز به تکمیل اظهارنامه  گمرکی در سامانه epl است با ورود به این سامانه اطلاعات مربوط به کالا را وارد کرده و اظهارنامه را تکمیل می‌کنید تمامی مراحل به صورت آنلاین بوده و نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

 در مرحله بعد باید مجوزهای استاندارد، بهداشت، قرنطینه نباتی و .. را انجام داد همچنین وکالت‌نامه، پروانه صادراتی و کارت حق العمل کاری بسیار مهم هستند که باید حتماً موارد نام برده شده را ارائه داد.

 برای تکمیل فرم در سامانه باید دقت کافی را به کار ببرید این روند می تواند توسط نماینده قانونی و یا مالک فرم را تکمیل کند. مبلغی که برای حقوق ورودی پرداخت می‌کنید، از عامل های مهم ترخیص کالا در اظهارنامه می‌باشد پس در زمان تکمیل فرم اظهارنامه دقت داشته باشید تا ضررهای مالی متحمل نشوید.

 بعد از انجام و تکمیل فرم یک سریال و شماره عطف می‌شود که از آن شماره باید پرینت گرفته و در مراحل بعد استفاده کنید. یکی دیگر از مراحل ترخیص کالا، احراز هویت و تعیین مسیر است که در این مرحله مدارک بررسی شده و بعد از تایید مدارک شماره ثبت به شما داده می‌شود این شماره به این معناست که واردات یا صادرات کالا با این شماره ثبت شده است.

 یکی دیگر از مراحل ترخیص کالا، کنترل کالا است. زمانی که ترخیص کالا انجام می‌شود باید از مسیرهای مختلفی ارزیابی شوند که بازرس و کارشناسان گمرک با استفاده از اسناد ارائه شده کنترل ترخیص کالا را انجام دهید. بعد از مقایسه و کنترل در بخش ارزش اظهاری بررسی می‌گردد.

این مراحل در مسیرهای سبز، زرد و قرمز انجام می‌شود. که طی این مسیرها کنترل های گمرکی اعمال گشته و با سریع‌ترین و زمان بازرسی‌ها صورت می‌گیرد تا به زودی کالا به گیرنده تحویل داده شود.

سخن پایانی:

در این مقاله به صورت کامل با ترخیص کالا از گمرک پیام کرج آشنا شدید. شما می‌توانید با استفاده از شرکت بازرگانی ماندگار که از اصول بازاریابی بین المللی نیز استفاده می کند مراحل ترخیص کالا را به سرعت انجام داده و کالای خود را به راحتی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین