با توجه به نیاز انسان به درک بهتر از نظر شنیدن و معرفی بهتر محصول و شناخت خصوصیات و ارتباط بهتر با مشتری و ایجاد حس اعتمادی که در ارتباط تلفنی با مشتری بر قرار میشود از این رو میتوان با کمک صحبت از طریق تلفن ارتباط بهتر و بازاری بهتر برای محصول خود ایجاد کرد. آموزش بازاریابی تلفنی بین المللی موفق اصولی لازم دارد. با ما همراه باشید تا تمام  این اصول را به شما آموزش دهیم.

مراحل و اصول آموزش بازاریابی تلفنی

هدف گذاری کنید

قبل از تماس گرفتن و شروع آموزش بازاریابی تلفنی هدف باید مشخص باشد چون در گفتگوی تلفنی زمان محدود است باید در زمان اندک بهترین توضیح داده شود بهتر است هدف مکتوب بوده و آمادگی لازم برای پاسخ دادن به هر سوال احتمالی را داشته باشید.

اهمیت بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی

لحن زبانی

در آموزش بازاریابی تلفنی گفتگو دیداری نیست پس بهتر است از لحن زبان برای برقراری ارتباط استفاده کرد نوع  بیان و لحن خیلی مهم بوده وسعی کنید همیشه لحنی مثبت و پرانرژی داشته باشید.

گفت و گو را مکتوب کنید

بهتر است مطالبی که در دیالوگ به مشتری می خوایم بگوییم. و لیستی از سوال و جواب های احتمالی را در یک برگه جلوی چشمانمان داشته باشیم. و به متن دیالوگ تسلط داشته باشیم به طوری که مشخص نشود از روی متن روخوانی می کنید.

مودب باشید

در گفتگوی تلفتی باید اجازه صحبت کردن به مشتری بدهید و با احترام و ادب صحبت کنید به عقیده مشتری خود احترام بگذارید.

حاشیه نروید

یکی از اصول آموزش بازاریابی تلفنی یادگیری حاشیه نرفتن است. از حاشیه رفتن در صحبت بپرهیزید و به اصل موضوع بپردازید. در حین صحبت اسم مشتری را بپرسید و او را با نامش صدا کنید. و در انتهای گفت و گو از اینکه وقتشو در اختیار شما قرار داده قدردانی کنید.

بازاریابی بین المللی تلفنی
بازاریابی بین المللی

آموزش بازاریابی تلفنی بین المللی از کجا باید شروع کرد؟

 برای شروع  آموزش بازاریابی تلفنی ما می تونیم با یک تلفن حتی از منزلمان بازاریابی را شروع کنیم و به مخاطبان خود برای جذب مشتری و بازاریابی یکی پس از دیگری زنگ بزنیم اما بازاریابی تلفنی فراتر از تماس های پشت سر هم و بی هدف است و اینکه چند بار با یک شماره تماس بگیریم و با علایق مشتریمون آشنا بشیم بد نیست.

  1. خرید یک لیست تماس از مخاطبان

اینکه یک لیست شماره هدفمند داشته باشیم و حداقل تا حدودی با ویژگی های صاحبان شماره ها آشنایی داشته باشیم برامون بهتر است یعنی بدانیم به خدمات ما نیاز دارن تا با برخورد سرد آنها مواجه نشویم چون اصلا برخورد سرد خوشایند نیست.

تماس سرد در زمانی اتفاق می افتد که مخاطبان از تماس شما استقبال نکنند و یا نیازی به خدمات شما نداشته باشند در این صورت داشتن لیست تماس از مخاطبان بسیار مفید هست.

  1. شناخت کافی از ارائه خدمات خود

مهمترین مسئله در آموزش بازاریابی تلفنی این است که باید شناخت کافی از ارائه خدمات و کالای خود داشته باشیم  و این به این منظور هست که بتوانید درست مشتری خود را راهنمایی کنید .

  1. تحقیق و بررسی بازار محصولات و خدمات

تحقیق بازار و منبع یابی کالا یکی از مهمترین کارهایی هست که قبل از شروع بازاریابی تلفنی باید انجام دهیم با استفاده از تحقیق بازار شما اطلاعات مفیدی در مورد نیازها و سابقه خریدشان را کسب می نمایید.

تیم بازاریابی باید نتیجه تماس های خود به مشتریان را بررسی کند. این ارزیابی می تواند ضبط تماس های تلفنی یا در صد تماس های موفق و به نتیجه رسوندن کاریا تعیین مناطق جغرافیایی که در آنها تبلیغات تلفنی موفق بودند باشد.

نتیجه گیری:

آموزش بازاریابی تلفنی و یادگیری آن، یکی از روش های سریع و ارزان بازاریابی هست. که همچنان بصورت وسیع در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. که سریع ترین روش برای ارتباط با مشتری به منظور فروش محصولات یا ارائه خدمات و پاسخ به نیاز هایشان هست. در بازاریابی تلفنی  نتایج باید بطور مداوم مورد بررسی قرار گیرند و علل تماس های ناموفق باید بررسی شود. چرا که پاسخ منفی زیاد شنیدن نشانه ضعف در کالا یا خدمات و یا نحوه گفتن دیالوگ دارد به علاوه به یاد داشته باشید.  بازاریابی تلفنی فرایندی زمان بر است. چون برای کسب کارهای نوپا متقاعد کردن مشتری و شرکت ها برای خرید و واردات کالا و خدمات کاری طاقت فرسا است.

One thought on “آموزش بازاریابی تلفنی و یادگیری اصول بازاریابی تلفنی بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین