کلسیم سیلیکات به عنوان یکی از ترکیبات شیمیایی است که در زمینه تولید تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی و صنعتی از آن استفاده می‌کنند. به کارگیری این ماده در صنایع مختلف باعث افزایش سطح واردات کلسیم سیلیکات شده است. تمامی متقاضیان واردات کلسیم سیلیکات به دنبال با کیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مواد هستند. از این رو مواد وارداتی که کیفیت مطلوب‌تر و قیمت مناسب‌تری دارند با استقبال بالای مواجه خواهند بود.

شرکت بازرگانی ماندگاز از جمله بزرگترین واردکنندگان مواد شیمیایی در ایران است. که به شما در واردات این ماده و همچنین واردات کالا از چین، واردات از دبی و واردات کالا از ترکیه کمک می کند.

مراحل واردات کلسیم سیلیکات

برای اینکه واردات این ماده شیمیایی طی یک فرآیند قانونی و تعریف شده از مرزها وارد کشور شود، بایستی تمامی گام‌های آن را پشت سر بگذرانید. برای تبدیل شدن به یک وارد کننده حرفه‌ای نیز بایستی صفر تا صد واردات را شناخته و با قوانین و شرایط واردات نیز آشنا شوید. همچنین داشتن کارت بازرگانی برای تجارت در حوزه بین الملل الزامی است. در واقع داشتن کارت بازرگانی اولین قدم مهم محسوب می‌شود.

چرا که در صورت نداشتن این کارت مجوز واردات و صادرات هر محصولی به ویژه کلسیم سیلیکات را نخواهید داشت. برای دریافت این کارت نیز باید شرایط لازمه را داشته باشید و همچنین تمامی مدارک مورد نیاز را به سازمان‌های مربوطه ارائه دهید. برخی از این مدارک شامل:

عکس سه در چهار

داشتن کد اقتصادی

فرم تکمیل درخواست کارت

اصل کارت ملی به همراه کپی

اصل شناسنامه به همراه کپی

مدرک تحصیلی دیپلم به بالا

گواهی عدم سوء پیشینه

اجاره نامه و یا سند ملکی

واردات کلسیم سیلیکات

آشنایی با یک تامین کننده معتبر برای واردات کلسیم سیلیکات

قدم اول برای واردات کلسیم سیلیکات پیدا کردن یک تامین کننده مناسب است. برای پیدا کردن فروشندگان مناسب یا صادر کنندگان این ترکیبات شیمیایی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر تامین کننده معتبری را بیابید، قطعاً با کیفیت‌ترین ترکیبات شیمیایی را با قیمت مناسب می‌توانید بخرید. اما بهترین تامین کنندگان را از کجا و چگونه پیدا کنیم؟

از طریق بازاریابی و حضور در هیئت‌های تجاری می‌توانید معتبرترین تامین کنندگان را شناسایی کنید.

از بستر اینترنت به منظور آشنایی با فروشندگان معتبر خارجی می‌توانید استفاده کنید.

حضور در نمایشگاه‌ها و استفاده از سایت‌های نمایشگاهی بین‌المللی جزو دیگر روش‌های مهم شناسایی تامین کنندگان مواد شیمیایی است.

می‌توانید به اتاق بازرگانی مراجعه کرده و لیستی از تامین کنندگان این مواد را دریافت کنید.

ثبت سفارش کالا یک گام طلایی در واردات کلسیم سیلیکات

برای واردات کلسیم سیلیکات یکی از مهمترین اقداماتی که باید صورت بگیرد، ثبت سفارش کالا است. این گام به عنوان یکی از مراحل مهم و حساسی است که نیاز به تخصص بالایی دارد. به منظور ثبت سفارش محموله باید به سامانه ثبت سفارش وزارت سمت مراجعه کنید. در این سامانه برای کالای وارداتی درخواست ارائه می‌دهید.

 این ثبت سفارش نیز به منظور دریافت مجوز ورود کالا به کشور انجام می‌شود. قبل از اینکه بخواهید به سراغ مرحله ثبت سفارش بروید، در رابطه با کالاهای ممنوعه وارداتی اطلاعاتی کسب کنید. مطمئن شوید که این مواد شیمیایی برای واردات به کشور هیچ مشکل و ممنوعیتی ندارند. تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی با مراجعه به وب سایت ntsw.ir می‌توانند ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

طی این مرحله یک کد کاربری و همچنین یک رمز عبور شخصی توسط این سایت دریافت خواهید نمود.

واردات کلسیم سیلیکات
واردات کلسیم سیلیکات

با کمک این کد و رمز سفارش واردات شما به صورت آنلاین ثبت می‌شود. اگر می‌خواهید مرحله ثبت سفارش و ترخیص محموله در چهارچوب قوانین و به صورت ایمن صورت بگیرد، با کارشناسان بازرگانی ماندگار در تماس باشید. برای ثبت سفارش کالا نیز مدارکی نظیر مدارک زیر را باید فراهم سازید:

مدارک لازم برای ترخیص  کلسیم سیلیکات

کارت بازرگانی و کارت عضویت وزارت بازرگانی

اخذ تمامی مجوزهای لازمه و قانونی بر اساس نوع محصول شامل مجوز وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و غیره

پیش فاکتور و کپی آن

کاتالوگ و آنالیز برای برخی از محموله‌ها

اخذ گواهی فنی از دستگاه‌های زیربط

اخذ شناسه فروشنده از سامانه فیدا

گشایش اعتبار با ارائه پروفرم

بازرسی مهمترین نکته در واردات کلسیم سیلیکات

برای واردات کلسیم سیلیکات چندین نکته طلایی را برای موفقیت در این حوزه باید به خاطر بسپارید. از آنجایی که بسیاری از این ترکیبات شیمیایی در گریدهای مختلف برای صنایع دارویی، غذایی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نظر کیفیت باید بازرسی شود. به کارگیری ترکیبات شیمیایی در صنایع مختلف به ویژه غذایی و دارویی از نظر کیفیت مورد تایید وزارت بهداشت دارو و غیره باید باشد. پس داشتن مجوزهای لازمه از سازمان‌های زیربط الزامی است.

 اما برای اینکه از کیفیت محصول مورد نظر اطمینان حاصل شود، باید قبل از ترخیص مورد بازرسی قرار بگیرد. قبل از مرحله ترخیص شما باید شرکت‌های معتبری را که دانش کافی در زمینه محصول مورد نظر دارند، جهت بازرسی به گمرک معرفی کنید.

 این بازرسی به منظور اطمینان از کیفیت، کمیت و استانداردهای مربوط به کلسیم سلیکات انجام می‌شود. در واقع از کیفیت این محصول و همچنین کمیت آن اطمینان حاصل می‌کنید. همچنین نوع بسته‌بندی، وزن، حجم خرید و دیگر مشخصات محصول نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

پس از انطباق محموله با مشخصات درج شده در پروفرما می‌توانید جهت انجام دیگر فرآیندهای تجاری اقدامات لازمه را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین