تمامی افرادی که در زمینه تجارت و بازرگانی مشغول به فعالیت هستند و برای این کار نیز سطح بالای بین المللی را به خود اختصاص داده اند لازم است جهت انجام هر یک از کارهای مربوط به داد و ستد کارت بازرگانی در اختیار داشته باشند. در اینجا ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آمده باشد که اصلا کارت بازرگانی چیست و چه شرایطی برای دریافت آن لازم است. پیش از آنکه به توضیح در رابطه با این موضوع بپردازیم باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که دریافت کارت بازرگانی با در نظر گرفتن حوزه فعالیت شما صادر خواهد شد. در ادامه قصد داریم در این رابطه موارد کامل تری در اختیار شما قرار دهیم، پس دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کاربرد کارت بازرگانی

منظور از کارت بازرگانی همان مجوزی است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی تعلق گرفته شده و دارنده این کارت نیز از این امکان برخوردار است تا در عرصه واردات و صادرات به تجارت های مورد نظر خود بپردازد.

موارد مهمی همچون ثبت سفارش، ترخیص کردن کالا، وارد کردن هر نوع کالایی از منطقه آزاد، حق العمل کاری گمرک و صادرات کالاهای مورد نظر آن هم از نوع مجاز شامل تجارت ها میشود.

همانطور که بیان کردیم کارت بازرگانی به دو صورت حقیقی که همان شخصی و حقوقی یا شرکتی دسته بندی خواهد شد. هر یک از شخصیت های حقیقی و حقوقی از این امکان برخوردارند به صورت همزمان دارای دو کارت حقیقی و حقوقی باشند اما داشتن دو کارت حقیقی یا دو کارت حقوقی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

لازم است این نکته را نیز بیان کنیم که اتباع غیر ایرانی به هیچ عنوان نمی توانند کارت بازرگانی در اختیار داشته باشند و تنها برای افرادی همچون مدیر عامل شرکت این امکان فراهم می شود. به این موضوع توجه داشته باشید که چنانچه دارنده کارت از دنیا برود و فوت کند یا مدیرعامل شرکت عوض شود به طور خودکار کارت بازرگانی نیز غیر فعال می شود. به این موضوع توجه داشته باشید متقاضیان اخذ کارت بازرگانی باید حداقل ۲۳ سال سن داشته و مدرک مورد نیاز نیز دیپلم متوسطه است. افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند باید در حفظ آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند. در صورت رخ دادن مواردی همچون مفقود شدن، کارت به خودی‌ خود تعلیق خواهد شد.

کارت بازرگانی برای کدام یک از افراد صادر می شود

این امکان فراهم است تا تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که درخواست اخذ کارت بازرگانی را دارند برای این کار به شرکت بازرگانی ماندگار مراجعه نمایند. در نهایت با رعایت تمام اصول لازم کارت برای آنها صادر خواهد شد. در حالت کلی محدودیت خاصی برای آن وجود ندارد و تمامی افراد پس از آن که تمامی مدارک لازم را ارائه دهند به راحتی می توانند در سامانه مورد نظر ثبت نام کنند.

لازم است این نکته را بدانید کارت بازرگانی با توجه به در نظر گرفتن اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت از یکدیگر هستند و البته علاوه بر این مورد شرایط گرفتن کارت نیز با دیگری دارای یک سری تفاوت های خاص خود می باشد.

کارت بازرگانی را برای کدام یک از فعالیت ها صادر می کنند؟

همانطور که تا اینجای کار متوجه شدید کارت بازرگانی به راحتی و برای هر یک از افراد صادر نخواهد شد. با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان بیان کرد که فعالان اقتصادی این امکان را در اختیار دارند پس از انجام دادن مراحل ثبت نام و هزینه مورد نظر برای کارت بازرگانی در فعالیت هایی که در ادامه از آن ها نام میبریم استفاده نمایند.

فعالیت تجاری: این امکان فراهم است تا تمامی فعالیت های خود در زمینه تجاری شامل واردات و صادرات، ثبت سفارش، ترخیص کالا و موارد مشابه دیگر را به کمک کارت بازرگانی انجام دهید.

فعالیت خدماتی: چنانچه قصد فعالیت در حیطه خدماتی را داشته باشید، با گرفتن کارت بازرگانی خدماتی فقط این امکان فراهم است تا در زمینه خدماتی فعالیت خود را ادامه دهید.

فعالیت موردی: اگر قصد انجام تجارت تنها برای یکبار داشته باشید در چنین شرایطی کارت بازرگانی موردی برای شما صادر می شود.

فعالیت تولیدی یا صنعتی: همانطور که در مطالب قبلی توضیح دادیم کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی آن هم در صورت داشتن مجوز رسمی جهت سرمایه گذاری و فعالیت تولیدی و صنعتی صادر خواهد شد. هر یک از اشخاص حقوقی می توانند به راحتی جهت خرید برخی تجهیزات لازم تولید خود از آن به راحتی استفاده نمایند.

کارت بازرگانی
کارت بازرگانی

مهمترین مزیت های کارت بازرگانی چیست؟

ما در ادامه قصد داریم به چندین مزیت مهم در رابطه با کارت اعتباری بپردازیم.

ثبت سفارش و ترخیص کالا

معمولاً برای ثبت سفارش و ترخیص کالا ۱۶ مرحله مختلف وجود دارد. این امکان فراهم است از زمانی که درخواست خرید خود را ارائه می دهید تا ترخیص کالا از گمرک از کارت بازرگانی استفاده نمایید.

واردات و صادرات از برخی منطقه های آزاد تجاری

معمولاً انجام واردات و صادرات از برخی مناطق آزاد صنعتی – تجاری به هیچ عنوان شامل مالیات خاصی نمی شود. با در نظر گرفتن این موضوع نیز بسیاری از افراد و شرکت های تجاری برای انجام این کار اقدامات لازم را انجام خواهند داد. اما در هر شرایطی در اختیار داشتن کارت بازرگانی به عنوان یکی از مهم‌ترین و به طور کلی پیش نیاز این نوع از صادرات و واردات تلقی می شود.

موارد مهم دیگری همچون شرکت در برخی نمایشگاه داخلی و بین المللی، دریافت تمام حق العمل کاری در گمرک، عضویت در اتاق بازرگانی از دیگر مزیت‌های مهم حاضر اهمیت کارت بازرگانی است.

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید در رابطه با این مورد که کارت بازرگانی چیست و در چه مواردی امکان استفاده از آن برای شما وجود دارد مطالب کاملی بیان کردیم. در پایان نیز باید به طور مجدد یادآور این موضوع شویم که هر یک از اشخاص حقوقی و حقیقی با توجه به در نظر گرفتن نوع فعالیت خود امکان استفاده از کارت بازرگانی را به دنبال دارند. البته بیش از هر چیزی ما به شما پیشنهاد می دهیم که در رابطه با این کارت ها حتما اطلاعات لازم را به دست آورید تا به صورت کامل با مزایا و معایب و این مورد که در چه مواردی امکان استفاده از آن برای شما وجود دارد آشنایی لازم را پیدا کنید. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم شرکت بازرگانی ماندگار می تواند به بهترین نحو ممکن این کارت‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین