واردات تجهیزات دندانپزشکی یک امر بسیار مهمی است که برای تامین نیاز بازار صورت می‌گیرد. وارد کردن این تجهیزات به کشور از تجارت‌هایی با سود قابل توجه است و سرمایه‌گذاران بسیار زیادی در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به طور کلی آنچه شرکت‌ها را باعث تشویق و ترغیب به واردات این تجهیزات کرده، سودآوری بسیار بالا و تعرفه پایین این تجهیزات، به دلیل اقتصاد اختصاص ارز دولتی به آنها است. چه بسا اینکه شما اقدام واردات تجهیزات دندانپزشکی می‌کنید که در کشور به تولید نمی‌رسند. به طور کلی آمار واردات تجهیزات دندانپزشکی روز به روز رو به افزایش است.

چرا که این تجهیزات در سلامت جامعه نقش بسیار زیادی دارند. از طرفی قوانین سختگیرانه‌ای برای واردات این تجهیزات نیست. اما مراحل واردات این تجهیزات و اخذ مجوزهای لازم از اداره تجهیزات پزشکی یکی از دشوارترین مراحل واردات تجهیزات دندانپزشکی محسوب می‌شود.

اگر آگاهی کافی در رابطه با شرایط، قوانین و حتی استانداردهای تجهیزات دندانپزشکی داشته باشید، گرفتن مجوزها و واردات این تجهیزات برای شما آسان خواهد شد. از اسناد و مدارک لازم به منظور واردات تجهیزات دندانپزشکی یا پزشکی می‌توان به نامه نمایندگی که از کمپانی سازنده این تجهیزات اشاره کرد.

گواهی اثبات فروش و استفاده تجهیزات وارداتی در خود کشور سازنده الزامی است. این تجهیزات باید برچسب کالا و کاتالوگ داشته باشند. همچنین از طرف نمایندگی و در سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی کشور مربوطه نیز به ثبت برسند. در واقع واردات تجهیزاتی که در کشور سازنده هرگز از آنها استفاده نکرده‌اند، غیر مجاز و ممنوع است. پس مطمئن باشید که خود کشور سازنده حتماً از این تجهیزات یا وسایل استفاده می‌کند.

ترخیص تجهیزات دندانپزشکی توسط بهترین ترخیص کاران

از گام‌های حساس واردات تجهیزات دندانپزشکی مرحله ترخیص آن است. در این مرحله باید مجوزهایی را اخذ کنید، همچنین هزینه‌های گمرکی نیز طی مراحل مختلف جهت گرفتن برگه خروجی پرداخت می‌شود. اما این مرحله زمانی صورت می‌گیرد که شما تمامی گام‌های واردات را نهایی کرده باشید.

پس از اینکه تمامی مراحل واردات تجهیزات دندانپزشکی بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته شد، نوبت به یکی از گام‌های حساس یعنی مرحله ترخیص محموله از گمرک می‌رسد. این گام به عنوان مراحل نهایی اهمیت بسیار زیادی دارد. به ویژه اینکه در این مرحله بایستی تابع شرایط و قوانین روز باشید. با توجه به حساسیت این مرحله بهتر است این گام را به دست ترخیص کاران حرفه‌ای بسپارید. ترخیص کاران مجموعه ماندگار به عنوان باتجربه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین افرادی هستند که با پیچیدگی‌های این فرآیند دشوار آشنایی دارند.

این افراد بر اساس مهارت و تبحر خود تمامی پیچیدگی‌های ترخیص کالا را پشت سر گذاشته و بدون هیچ مشکلی محموله شما را از گمرک ترخیص می‌کنند. برخی از وظایف ترخیص کاران حرفه‌ای مجموعه ماندگار شامل:

این افراد با تمامی تشریفات قانونی خروج کالا از گمرک آشنایی دارند.

تمامی هزینه‌های خروج کالا از گمرک را به شما اعلام کرده تا قبل از واردات کالا از تمامی هزینه‌های پرداختی اطلاع داشته باشید.

به تمامی مراحل ترخیص تسلط کافی دارد و با مقررات و تخلفات گمرکی نیز آشنا است.

از طرفی قبل از خروج محموله کانتینرها را پلمپ و محموله را بیمه می‌کنند.

لازم به ذکر است که بازرگانی ماندگار امکان واردات این تجهیزات را از کشورهای دنیا را برای شما فراهم می کند. برای نمونه واردات از ترکیه، واردات از چین و واردات از دبی برای شما به راحتی فراهم می کند.

واردات تجهیزات دندانپزشکی

تعرفه واردات تجهیزات دندانپزشکی

برای واردات تجهیزات دندانپزشکی یک کد تعرفه بایستی برای هر یک از تجهیزات دریافت کنید. تمامی تجهیزات دندانپزشکی حقوق‌های ورودی متفاوتی دارند. بر اساس نوع این تجهیزات و اهمیت استفاده از آنها این حقوق ورودی بین ۵ تا ۲۰ درصد متغیر است. در واقع بر اساس مشخصات مختلف هر یک از این تجهیزات یک حقوق گمرکی جداگانه‌ای را برای آنها تعریف کرده‌اند. تعرفه گمرکی برخی از تجهیزات دندانپزشکی عبارتند از:

تعرفه گمرکی برای ترخیص برخی از تجهیزات دندانپزشکی نظیر لوازم جراحی شامل ۹۰۱۸ است.

تعرفه گمرکی برای ترخیص برخی از دستگاه‌های الکتریکی تشخیص بیماری‌های دندان و لثه ۹۰۱۸۱۱۱۰ است.

تعرفه گمرکی برای ترخیص لوله فلزی تیز شامل ۹۰۱۸۳۲۲۰ می باشد.

تعرفه گمرکی برای ترخیص دندان مصنوعی ۹۰۲۱۲۱۰۰ است.

تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه جرمگیر دندان با ۱۵ درصد حقوق ورودی شامل ۹۰۱۸۴۹۲۱ می باشد.

تعرفه گمرکی برای ترخیص یونیت دندانپزشکی ۹۰۱۸۴۱۰۰ است.

بیشتر بخوانید: واردات چرم صندلی

مشاوره در رابطه با واردات و ترخیص تجهیزات دندان پزشکی

با کمک از شرکت‌های بازرگانی و گرفتن مشاوره از کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه می‌توانید قدم‌های مفیدتر بردارید. شرکت‌هایی چون بازرگانی ماندگار، دانش علمی و عملی کافی در رابطه با مراحل مختلف واردات و همچنین ترخیص کالا دارند. این شرکت به عنوان یکی از فعالان با سابقه در حوزه تجارت بین المللی محسوب می‌شود.

شما کاربران گرامی می‌توانید امور مربوط به واردات تجهیزات دندانپزشکی و همچنین تمامی مراحل گمرکی را به متخصصین و ترخیص کاران حرفه‌ای این مجموعه بسپارید. این مجموعه چندین سال است که در این حوزه فعالیت دارد. اعتبار و شهرت بازرگانی ماندگار مهمترین نکته‌ای است که با اکتفا بر آن می‌توانید از تخصص و سابقه کارشناسان این مجموعه بهره ببرید.

همچنین ترخیص کاران حرفه‌ای این شرکت تمامی امور مربوط به ترخیص را بدون هیچ مشکلی پشت سر می‌گذرانند. اگر نیاز به مشاوره دارید، رهکارهای مفیدی را به شما ارائه می‌دهند. در غیر این صورت نیز می‌توانی صفر تا صد مرحله واردات همچنین اخذ مجوزها و ترخیص را به کارشناسان توانمند این مجموعه بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین