تمامی افرادی که قصد سفر، مهاجرت، تجارت یا تحصیل به آمریکا را دارند باید از حواله دلار به آمریکا استفاده کنند. البته روش‌های بسیار زیادی برای انتقال پول به آمریکا وجود دارد اما حواله ارز به آمریکا یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود. البته با توجه به تحریم‌های موجود و عدم دسترسی به تمامی بانک‌های جهان حواله دلاری یا حتی حواله ارز به آمریکا به سادگی انجام نمی‌شود.

اگرچه روش‌های اصلی انتقال پول یا حواله حذف شده‌اند؛ اما امروزه می‌توان از روش‌های دیگری در یک بستر کاملاً امن برای انتقال پول استفاده کرد. همانگونه که میتحضرید، جهان مالی به سرعت در حال تغییر و تحولات است.

از این رو کاربران فرصت‌های ویژه‌ای برای حواله با استفاده از ساده‌ترین روش‌ها پیش رو دارند. انتقال حواله توسط موسسات ناآشنا بدون شک با خطرات بسیار زیادی همراه است. چه بسا اینکه حواله توسط بانک نیز مقرون به صرفه نخواهد بود. از این رو شما کاربران عزیز می‌توانید برای حواله ارز و دلار از روش‌های کاملاً مقرون به صرفه استفاده کنید.

حواله دلار به آمریکا

حواله ارزی یک نوع خدمات ارزی است که با آن می‌توان به ساده‌ترین شکل ممکن به مبادلات ارزی با شرکت و افراد مختلف در دنیا پرداخت. این دستور پرداخت توسط مشتریان به یک بانک مورد نظر ارائه داده می‌شود.

حال بانک نیز پس از دریافت حواله ارزی وظیفه دارد تا توسط یکی از بانک‌های کارگزار در خارج از کشور اقدامات لازمه را برای صدور حواله انجام دهد. در نتیجه افراد در خارج از کشور نیز برای دریافت مبلغ، این حواله را از بانک کارگزار دریافت می‌کنند. حواله ارزی خود در دو حالت صادره و وارده است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود.

انتقال حواله به آمریکا توسط بانک

با توجه به اینکه آمریکا یکی از کشورهای پر رفت و آمد برای ایرانیان است، هم اکنون بسیاری از هم‌وطنان ما در این کشور مشغول تحصیل، تجارت و یا اقامت هستند. بدون شک، انتقال حواله دلار به آمریکا یا حواله ارز به آمریکا یکی از نکات مهمی است که در رابطه با آن چالش‌های زیادی نیز وجود دارد.

بدون شک می‌خواهید بدانید انتقال حواله به آمریکا توسط چه بانک‌هایی انجام می‌شود. هم اکنون بیشتر بانک‌های مشهور آمریکا برای واریز حواله فعالیت دارند.

حواله دلار به آمریکا
حواله دلار به آمریکا

انتقال  دلار به حساب شخصی

بسیاری از افراد قصد انتقال حواله به یک حساب شخصی در آمریکا را دارند. این افراد می‌توانند با استفاده از دو روش اقدام به انتقال حواله ارز به آمریکا کنند. در روش اول پول از داخل آمریکا به حساب مقصد به روش چک یا وایر صورت می‌گیرد.

حال در روش دوم پول از خارج از آمریکا از یک کشور دیگر به حساب مقصد به صورت سوئیفت واریز می‌شود. بدون شک، روش اول در مقایسه با روش خارجی مقرون به صرفه‌تر است و معمولاً برای هزینه‌های بالای ۱۰ هزار دلار نیازی به کارمزد ندارد.

بیشتر بخوانید: حواله پول از ایران به افغانستان

انتقال حواله  دلار به حساب شرکتی

انتقال حواله دلار به آمریکا گاهی به حساب یک شرکت است که این روش نیز شرایط خاص خود را دارد. برای انتقال حواله به حساب یک شرکت در کشور آمریکا باید از سیستم‌ها و مراکز معتبر کمک گرفت.

برای این کار می‌توانید از روش داخلی و خارجی استفاده کنید که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. به طور کلی با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای انتقال وجه به حساب شرکت در آمریکا است، فرآیند حواله سوئیفت مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

انتقال حواله  دلار به حساب مراکز آموزشی

انتقال حواله ارز به آمریکا یا دلار گاهی به حساب مراکز آموزشی نظیر دانشگاه یا مدرسه است. شما کاربران عزیز برای واریز حواله به حساب مراکز آموزشی باید به نکات متنوعی توجه کنید.

برای این کار نیاز است تا شماره دانشجویی یا کد رفرنس برای حواله ارائه داده شود. حال حواله‌های دانشجویی توسط دو روش داخلی و خارجی پرداخت می‌شوند. برساس نوع بانک مقصد بدون شک انتخاب روش پرداخت حواله متفاوت خواهد بود؛ اما حواله سوئیفت مقرون به صرفه‌تر و ایمن‌تر است.

حواله ارز به آمریکا
حواله ارز به آمریکا

کارمزد حواله به آمریکا

یکی از چالش‌های مهمی که در رابطه با حواله دلار به آمریکا با آن مواجه هستیم، کارمزد آن است. بدون شک حواله ارز به آمریکا در هر روشی کارمزد متفاوتی دارد که باید قبل از انتخاب روش به آن توجه داشت.

انتقال حواله در روش داخلی نیز در داخل آمریکا به حساب مقصد واریز می‌شود. حال این روس برای هزینه‌های بالای ۱۰ هزار دلار بدون کارمزد است. برای مقادیر پایین‌تر از ۱۰ هزار دلار کارمزد را با توجه به مبلغ حواله تعیین می‌کنند. برای بررسی دقیق نرخ کارمزد حواله‌های پایین‌تر از ۱۰ هزار دلار نیز از سیستم‌های محاسبه آنلاین استفاده می‌شود.

حواله ارز به آمریکا به روش خارجی نیز دارای کارمزد است. در این روش کارمزد بیشتری در مقایسه با روش داخلی دریافت می‌کنند. بالا بودن درصد کارمزد روش حواله سوئیفت باعث شده تا تنها در مواقع خاص و حساس از این روش جهت انتقال حواله از ایران به آمریکا استفاده نمود. البته سطح کارمزد این روش نیز به نرخ حواله بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین