از آن جایی که کشور ترکیه یکی از کشور های هم مرز با ایران است ترخیص کالا از گمرک استانبول دغدغه اکثرا تاجران است. ترکیه با ایران از دیرباز شریک تجاری بوده و سالیانه محصولات زیادی را با هم مبادله می کنند. در ادامه همه چیز درباره ترخیص کالا از ترکیه را به شما آموزش خواهیم داد.

هزینه ترخیص کالا از گمرک ترکیه

برای شروع با هزینه ترخیص کالا از گمرک استانبول شروع می کنیم. در شروع سال2000 میلادی اقتصاد کشور ترکیه دچار خلل شد. و تورم در آن سال شروع به افزایش کرد و همین امر موچب نارضایتی مردم  ترکیه شد. اما امروزه شاهد رشد اقتصاد کشور ترکیه هستیم. دلیل این پیشرفت افزایش مهاجرت و واردات صادرات است.

با افزایش تحریم ها بر کشور عزیزمان ایران همچنین فشار وارده به شرکت های بین المللی، واردات محصولات از کشورهایی نظیر ژاپن، آلمان و کره جنوبی به کشورمان کاهش یافت اما کشور ترکیه به خاطر هم مرزی و بهره مندی از بهترین تکنولوژی پیشرفته توانسته تبادلات مالی و تجاری زیادی باایران داشته و آن را حفظ کند

تقریبا می توان گفت که بیش از نیمی از محصولات این کشور در ایران استقبال خوبی صورت گرفته است. همچنین افزایش نرخ دلار سبب شده تا واردات از ترکیه به دلیل نزدیکی مسیر و کاهش هزینه ترخیص کالا از گمرک ترکیه و هزینه های حمل و نقل به شدت کاهش یابد. هم اکنون کشور ترکیه چهارمین شریک تجاری ایران است و انواع کالاهای تجاری، مصرفی و تولیدی ازترکیه به ایران وارد می شود.

مراحل ترخیص کالا از گمرک استانبول

خرید و واردات کالا از ترکیه، نیاز به مراحلی دارد که بازرگانان باید با آنها آشنا باشند. در غیر این صورت می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش کالا با مشاوران بازرگانی ماندگار که در این زمینه تجربه کافی را دارند در تماس باشید.

همانطور که می دانید خرید کالا های مورد نیاز باید فروشندگان را در داخل کشور ترکیه بشناسید. اخیرا به خاطر مشکلات به وجود آمده نظیر کلاهبرداری های انجام شده توسط افراد ترک تجار و بازرگانان باید دقت بیشتری در انتخاب محصول و انتخاب طرف قرارداد داشته باشند.

مقاله مرتبط: ترخیص کالا از گمرک اصفهان

اولین مرحله

مرحله ابتدایی برای خرید کالا از ترکیه می توان به شناسایی و انتخاب کالا اشاره کرد. شما باید در ابتدا تصمیم بگیرید که روی چه کالایی می خواهید خرید و فروش انجام بدهبد. پیشنهاد ما به شما این است که از کالایی شروع کنید که آن را به خوبی می شناسید و همچنین بازار فروش را در کشور مقصد سراغ داشته باشید تا در گیر بازاریابی کالا و هزبنه های هنگفت انبارداری نشوید.

مرحله دوم

مرحله بعدی بعد از تحقیق و شناسایی در ارتباط با فروشنده لازم است تا مذاکرات لازم را انجام دهید. این مذاکره می تواند توسط نماینده قانونی بازرگان یا توسط مشاوران ما در شرکت بازرگانی ماندگار انجام شود. برای اطمینان بیشتر در مذاکره می توانید قرادادی تنظیم نمایید.

واردات کالا از ترکیه
واردات کالا

سومین مرحله

در مرحله سوم فروشنده باید پیش فاکتور یا پرفورما را برای خریدار تنظیم کند. در پیش فاکتور یا پرفروما اطلاعات دقیقی از مشخصات فیزیکی و ظاهری کالا، همچنین زمان ارسال، طریقه حمل و نقل، مشخصات فروشنده و خریدار و… نوشته  می شود. پرفروما یا پیش فاکتور حتما باید به امضای طرفین معامله برسد. به عبارت دیگر  هم خریدار و هم فرشنده باید این سند را امضا کنند تا جنبه قانونی پیدا کند.

در سال های گذشته، ثبت سفارش کالا باید قبل از ورود کالا انجام می گرفت و خود این امر ترخیص کالا را تسریع می بخشید. اما اخیرا ثبت سفارش کالا به ارائه شماره قبض انبار نیازمند است. به همین خاطر پس از دریافت شماره قبض انبار باید به ثبت سفارش کالا پرداخت.

مرحله چهارم ترخیص کالا از گمرک استانبول

در مرحله بعدی از مراحل واردات کالا از ترکیه ثبت سفارش کالا باید به تایید کارشناسان وزارت بازرگانی برسد. لازم به ذکر است همه این مراحل در سامانه وزارت بازرگانی انجام می گیرد. پس از آن که ثبت سفارش به تایید رسید، ثبت اظهار نامه واردات کالا باید در سامانه انجام گیرد. در این مرحله است که اطلاعات مهمی باید وارد سیستم شود تا بر اساس آنها کالا وارد گمرک شود. این اظهار نامه باید به تایید کارشناسان گمرک نیز برسد.

برای ترخیص کالا از گمرک استانبول باید مجوز های لازم نیز اخذ گردد. این مجوز ها بسته به نوع کالا از سازمان ها و وزارت خانه ها صادر می شوند. پس از گذشتن همه مراحلی که به صورت خلاصه گفته شد، کالا برای خروج از گمرک آماده می شود. در این مرحله نیز یکبار دیگر صحت ثبت تمامی مدارک بررسی می شود.

ترخیص کالا از گمرک ترکیه بهتر است توسط ترخیص کار یا تیمی حرفه ای که در این زمینه تجربه دارند انجام  شود. شما می توانید ترخیص کالا خود را به گروه بازرگانی ماندگار بسپارید زیرا این افراد با تمامی مراحل به صورت کامل آشنا هستند و پروسه در مدت زمان کمتری انجام می گیرد. شما عزیزان همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما فعال در گمرک کشور، تماس حاصل نمایید

حمل و ترخیص ترخیص کالا از گمرک استانبول

کشور ترکیه معمولاً در ردیف پنج کشور اولی قرار دارد که بیشترین حجم کالاهای وارداتی به ایران را دارد. بخش عمده ای از ترخیص کالا از گمرک استانبول از طریق گمرک بازرگان واقع در استان آذربایجان غربی وارد ایران می شوند؛ در حقیقت گمرک بازرگان واقع در نزدیکی منطقه آزاد تجاری ماکو نقش دروازه بین دو کشور ترکیه و ایران را ایفا می کند.

شماره تلفن گمرک ترکیه

محدودیت ها و اقدامات كمي كشور تركيه سيستم اخذ مجوز براي واردات را از 17 ژانويه 1990 منسوخ اعلام شده است. از همین رو واردات تمامي كالاها (به استثناي كالاهاي منتخب و كالاهاي ممنوع) آزاد است. لازم به ذکر است واردات تجهيزات مربوط به مخابرات، نيازمند موافقت قبلي مسوولان و مقامات پست و تلگراف و تلفن تركيه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین