اخبار ترخیص خودرو از گمرک

دسترسی به آخرین اخبار ترخیص خودرو از گمرک برای اکثر وارد کنندگان کالا مهم است. به گزارش خبرگزاری ما در طی مصاحبه ی حضوری  با معاون گمرک بندرعباس  در خصوص ارائه لیست خودروهای آزاده شده از گمرک مشخص شد. تا سال 1400 مصوبه ای برای واردات خودرو خارجی وجود ندارد. اما برای سال 1400 لیستی از مصوبه ها برای ورود خودرو ها در حال بررسی است. از همین رو می توان به آزاد شدن واردات خودرو بعد از سال 1400 امیدوار بود.

آخرین اخبار ترخیص خودرو مانده در گمرک

طبق آخرین اخبار ترخیص خودرو از گمرک اعلام شد که ترخیص کالا خودروهای خارجی مانده در گمرک با استعلام و هماهنگی مراجع قضایی امکان پذیر است. چندی پیش رئیس کل گمرک از بسته شدن پرونده خودروهای وارداتی خبر داد. وی گفته بود که به غیر از آنهایی که در محاکم قضایی باید تعیین تکلیف شوند که تعداد این دستگاه ها کمتر از ۳ هزار خودرو است، پرونده خودروهای وارداتی در گمرک بسته شد.

در ۲.۵ سال اخیر به دلیل ازدیاد تحریم ها و کمبود ارز، واردات خودرو ممنوع شد. و بسیاری از خودورهای خارجی با درهای بسته گمرک و مصوبات دولت روبرو شدند. با این وصف گمرک ایران در بخشنامه اخیر خود اعلام کرده است. که هرگونه ترخیص خودروهای رسوب کرده که بخشی ازآنها مشکلات قضایی دارند. با هماهنگی دستگاه قضایی میسر است.

بیشتر بخوانید: واردات از چین، شرایط و مراحل آن

آخرین اخبار ترخیص خودرو از گمرک

ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس +۱۰

بر اساس اخبار ترخیص خودرو از گمرک از اول مهرماه ۱۳۹۹ ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس +۱۰ صورت می‌گیرد و دیگر نیازی نیست مالکین به مراکز اجراییات مراجعه کنند.

سردار حمیدی با بیان این مطلب گفت: همشهریان و رانندگان تهرانی که خودروی آنها توقیف شده است. برای تحویل خودروی خود دیگر نیازی نیست به پارکینگ‌ها و مراکز اجراییات مراجعه نمایند.  و برای گرفتن خودروی خود از طریق مراکز پلیس +۱۰ اقدام نمایند.

طی آخرین اخبار ترخیص خودرو از گمرک  پس از توقیف وسیله نقلیه قبض سفید پارکینگ توسط مأمور توقیف کننده تحویل متصرف و یا مالک می‌گردد. که در این مرحله : متصرف یا مالک می‌بایست با در دست داشتن مدارک (قبض سفید پارکینگ، سند یا کارت، صورت وضعیت خلافی به همراه فیش پرداخت، کارت شناسایی معتبر، گواهینامه متصرف) به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کند. مدارک وی اسکن می شود. و اقدام به ثبت درخواست ترخیص می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین