مراحل واردات مانیتور خودرو

برای واردات مانیتور خودرو گام‌های بسیاری وجود دارد. از مهمترین گام‌های واردات مرحله درخواست پیش فاکتور است. پیش فاکتور سند مهمی است که فروشنده برای تعیین و ارزش گذاری محموله با ارائه تمامی جزئیات و توضیحات لازم آن را برای خریدار صادر می‌کند. قبل از اینکه خرید شما نهایی شود، ابتدا درخواست پیش فاکتور خواهید نمود. در واقع یک پیشنهاد فروش است که از طرف شخص صادر کننده یا فروشنده به شما اهدا می‌شود.

البته برای ارزیابی شرایط فروشنده و از طرفی دریافت مجوزهای لازمه برای واردات کالا به کشور نیز پیش فاکتور اهمیت دارد. چرا که پیش فاکتور را از صفر تا صد گام‌های واردات تا تخصیص ارز یا ترخیص کالا باید به همراه داشته باشید. این سند به عنوان اولین سندها برای معامله‌های بین‌المللی محسوب می‌شود که بر اساس نیاز دو طرفین آن را تنظیم و ثبت می‌کنند.

زمانی که پیش فاکتور برای شما ارسال شد مو به مو تمامی اطلاعات را مورد بررسی قرار دهید. در رابطه با تمامی اطلاعاتی که در پیش فاکتور درج می‌شود باید به توافق نهایی برسید. در رابطه با مشخصات محموله، تاریخ تحویل، روش‌های واردات و روش تخصیص ارز باید با رعایت شرایط و در نظر قرار دادن قوانین آنها را تایید کنید.

در صورت نیاز به مشاوره کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

 برای اینکه در این مرحله مشکلی پیش نیاید حتماً قبل از ثبت نهایی با کارشناسان خبره و توانمندی مانند کارشناسان شرکت بازرگانی ماندگار در این حوزه مشورت داشته باشید. اطلاعات زیادی در پروفرما درج می‌شود که برخی از این اطلاعات شامل:

پروفرما مانیتور

شماره و تاریخ پیش فاکتور

اطلاعاتی چون نام و آدرس صادر کننده

نام و آدرس شخص وارد کننده

اطلاعات کامل مربوط به مانیتور خودرو از نظر کیفیت، کمیت، وزن، تعداد و…

کد تعرفه گمرکی کالا

نوع ارز تفکیک قیمت خالص محموله هزینه بسته‌بندی ابعاد و قیمت انتقال محموله

تاریخ مبدا و مقصد نهایی محموله

تاریخ تحویل محموله

مدت زمان اعتبار پیش فاکتور

اطلاعات مربوط به بازرسی بین المللی

بیشتر بخوانید:‌ واردات روغن سیلیکون

واردات مانیتور خودرو
واردات مانیتور خودرو

مهمترین نکات واردات مانیتور خودرو

واردات مانیتور خودرو برای شرکت‌های خودروسازی و همچنین تعمیر خودرو یک نقطه قوت محسوب می‌شود. چرا که با واردات مانیتورهای پیشرفته و با کیفیت آنها نیز رضایت مشتری را جلب می‌کنند. اما برای واردات این تجهیزات بهتر است به چند نکته مهم توجه نمایید تا تجارت سودمند و موفقی داشته باشید.

قبل از هرگونه اقدامی تمامی وارد کنندگان باید با تمامی مراحل و روند واردات مانیتور خود را و ترخیص آن اطلاعاتی داشته باشند. در غیر این صورت این پروسه را به یک شخص متخصص یا شرکت‌های بازرگانی نظیر ماندگار بسپارند. البته می‌توانید برای ادامه روند کار به صورت شخصی نیز با کارشناسان مجموعه ماندگار مشاوره داشته و کمک بگیرید.

واردات این تجهیزات خودرو به همان اندازه‌ای که می‌تواند سود کلان و اقتصادی داشته باشد، به همان اندازه نیز زیان مالی به همراه خواهد داشت؛ اما چرا؟ قوانین واردات تابع شرایط سیاسی، اقتصادی و غیره می‌باشد، پس این قوانین ممکن است تحت تاثیر شرایط مختلف دائماً تغییر کند. از این رو شما وارد کنندگان عزیز حتماً قوانین و شرایط واردات را به صورت آنلاین چک کند.

واردات مانیتور نیز همانند تمامی تجهیزات صنعتی یا کالاهای وارداتی مراحل و روندهای خاص خود را دارد. برای اینکه دچار سردرگمی نشوید، تمامی این مراحل را مو به مو و به ترتیب پشت سر بگذرانید.

انتخاب روش مناسب برای واردات مانیتور خودرو جزو نکات مهم محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که شما باید بهترین روش را برای واردات محموله مورد نظر انتخاب کنید. روش حمل و نقل دریایی، هوایی و همچنین زمینی هر سه روش‌هایی هستند که می‌توانید با در نظر قرار دادن شرایط موجود یکی از آنها را انتخاب نمایید. برای انتخاب روش واردات نیز هزینه‌ها، وجود مرز مشترک و قوانین باید در نظر گرفته شود. از طرفی برای حفظ کیفیت کالا و جلوگیری از صدمه دیدن به آن یک وسیله نقلیه مناسبی را انتخاب کنید.

واردات مانیتور خودرو

سامانه مربوط به ترخیص کالا مانیتور

ترخیص مانیتور خودرو جزو گام‌های بسیار مهم در حوزه واردات محسوب می‌شود. پس از اینکه تمامی مراحل واردات مانیتور خودرو را پشت سر گذاشتید، نوبت به مرحله ترخیص آن می‌رسد. اما برای ترخیص کالا ابتدا بایستی آن را در سامانه ترخیص کالا از گمرک ثبت کنید.

در این سامانه تمامی مشخصات شخصی صاحب محموله و همچنین مشخصات و اطلاعات مربوط به کالا ثبت و نگهداری می‌شود. به منظور ثبت نام در این سامانه نیز باید گام‌هایی را پشت سر بگذارید. ابتدا کد ملی صاحب محموله را در سامانه ثبت می‌کنید و تمامی اطلاعات هویتی مربوط به صاحب کالا نیز برای درج کردن در این سامانه الزامی هستند. باید به این سامانه ترخیص کالا از گمرک مراجعه کرده و تمامی مشخصات خود را درج کنید.

در نتیجه پس از تایید مجدداً اطلاعات نمایش داده خواهند شد تا شما در صورت وجود هرگونه خطا بتوانید آنها را اصلاح نمایید. پس از اینکه صحیح بودن اطلاعات از طرف شخص صاحب کالا تایید شد یک کد شناسنامه توسط سامانه برای شما ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که این کد در کلیه مراحل ترخیص به منظور آزاد کردن کالا توسط شخص ترخیص کار ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین