ترخیص کار گمرک بندر عباس می تواند انتخابی خوب و مناسب برای افراد حقیقی یا حقوقی باشد. که به دلیل پیچیدگی و زمان بر بودن امور مربوط به ترخیص کالا علاقه و تمایلی به انجام این کار ندارند. بندرعباس یکی از بنادر مهم ایران در خلیج فارس است. که به دلیل داشتن چند اسکله بزرگ تخلیه و بار گیری محموله های بزرگ کالا یکی از معابر مهم کشور در تجارت بین المللی محسوب می شود. باید به این نکته توجه داشت که به دلیل شلوغ بودن این بندر استفاده از ترخیص کاران ماهر و حرفه ای می تواند گامی بزرگ در جهت صرفه جویی در وقت و هزینه باشد.

ترخیص کار گمرک بندر عباس

ترخیص کار به افرادی گفته می شود. که کار ترخیص کالا از گمرک را برای افراد حقیقی یا حقوقی انجام می دهند. و در اقبال انجام کارهای گمرکی مبلغی را به عنوان کار مزد دریافت می نمایند. بر اساس قوانین گمرکی افرادی که دارای کارت بازرگانی باشند. می تواند نسبت به ترخیص کالا برای خود و دیگران اقدام نمایند. و اجازه ای که برای این کار دریافت می کنند مهلتی یک ساله دارد.

به دلیل قوانین مختلف گمرکی و پیچیدگی های که پرسه ترخیص کالا دارد. مهمترین وظیفه ترخیص کار برای صاحبان کالا مدیریت زمان و هزینه می باشد. چون صاحب کالا پس از آنکه با دادن وکالت به ترخیص کار، مسئولیت ترخیص کالا های خود در گمرک را به او واگذار کرد.  ترخیص کار گمرگ بندرعباس به عنوان نماینده قانونی صاحب کالا هماهنگی های لازم را برای رساندن مدارک به کارگزاران گمرک انجام می دهد. و روند اداری گمرک را برای ترخیص کالا پی گیری می کند.

ترخیص کار گمرک بندر عباس

روند کار  ترخیص کار در گمرک بندر عباس

 روند کار، ترخیص کار در گمرک بندر عباس مثل بقیه گمرکات کشور به این شکل است. که پس از سفارش کالا به وسیله صاحبان کالا و گرفتن اجازه ورود کالا به کشور ترخیص کار وارد میدان می شود. و با ثبت مشخصات دقیق کالا و صاحبان کالا، نسبت به تکمیل اظهار نامه اقدام می کند. و پس ارزش گذاری کالا، آنها را به انبار گمرک تحویل می دهد. پس از گرفتن قبض انبار، روال اداری کار گمرک را دنبال می کند.

پس از این مرحله کارگزاران گمرک پس از بررسی مدارک و مشخصات کالا نسبت به ترخیص کالا تصمیم گیری می کنند. در این مرحله کارگزاران گمرک با توجه به مدارک و اطلاعات وارد شده ممکن است سه حالت را برای کالا در نظر بگیرند. یا کالا همه مشخصات و ویژگی های مورد نظر را دارد. و ورود آن از نظر گمرک به داخل کشور بلامانع است. که کالا به مسیر سبز هدایت می شود.  پس از پرداخت هزینه های لازم که شامل هزینه های حمل و نقل، انبار داری و عوارض گمرکی است. کالا ترخیص شده و به آدرس صاحب کالا ارسال می شود.

 اگر کالا از نظر گمرک دارای ابهاماتی باشد. به مسیر زرد هدایت می شود. که باید به وسیله کارشناس مجازی ابهامات مورد نظر بررسی شود. آخرین مرحله ای که ممکن است کالا به آن هدایت شود مسیر قرمز است. که وقتی کالا به این مسیر هدایت می شود به آن معنا است که کالا دارای ابهامات بزرگی است. و باید پس از بررسی کالا به وسیله کارشناس مجازی، به صورت حضوری هم کالا بوسیله کارشناسان بازدید شود. و در مورد آن اظهار نظر کنند تا تصمیم نهایی در مورد کالای ترخیصی اتخاذ شود.

 شرکت بازرگانی ماندگار با فعالیت مستمر در گمرکات کشور بخصوص گمرک بندرعباس  و بادر اختیار داشتن ترخیص کاران ماهر و حرفه ای می تواند در صورت تمایل صاحبان کالا نسبت به ترخیص انواع کالا های افراد حقیقی و حقوقی اقدام نماید.

یک ترخیص کار چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک ترخیص کار گمرک بندعباس که ماهر باشد.  باید علاوه بر آشنایی با قوانین گمرکی و روال کار گمرک فردی قابل اعتماد و امین باشد تا صاحبان کالا بتوانند با خیال راحت کالا های خود را که معمولا دارای ارزش مالی زیادی هستند به آن ها واگذار کنند و یک ترخیص کار درستکار با توجه به عدالت و اعتدال می تواند به شکل منصفانه کالا ها را ارزش گذاری کند که هیچ یک از طرفین دچار ضرر و زیان نشوند. 

ترخیص کاری که کارش بر روال قانونی استوار باشد دارای کارت معتبر از مراجع گمرکی می باشد و بهتر است که دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط با امور بازرگانی و گمرکی باشد تا بتواند با درک و فهم بهتر امور مربوط به ترخیص کالا را مدیریت نماید.‌ باید به این نکته توجه داشت که هرچه ترخیص کار با تشریفات و روند اداری کارهای ترخیص کالا در گمرک آشنایی داشته باشد بهتر و سریعتر می تواند نسبت به انجام امور مربوط به ترخیص کالا اقدام کند و این کار قطعا به سود صاحب کالا خواهد بود چون کالا در یک زمان کوتاه تری ترخیص می شود و هزینه های کمتری به صاحب کالا تحمیل می گردد.

 بندر عباس یکی از بنادر مهم کشور ایران است که به دلیل حجم بالای کالاهای ورودی و خروجی به آن ممکن است شرایط ترخیص کالا برای افراد معمولی و غیر حرفه ای در آن جا مشکل و طاقت فرسا باشد اما ترخیص کاران وارد و حرفه ای می توانند با تسلط به شرایط زمانی و مکانی نسبت به ترخیص کالا باسرعت مناسب در گمرک بندرعباس اقدام کنند.

شرکت بازرگانی ماندگار با سابقه طولانی در انجام ترخیص کالاهای مختلف در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر این بندر از تجربه و تبحر کافی برای ترخیص کالا در این بندر برخوردار بوده و کارگزاران این شرکت می توانند با سرعت عمل بالا نسبت به ترخیص کالا در گمرک بندر عباس اقدام نمایند.

ترخیص کار گمرک بندر عباس

ترخیص کالا در گمرک بندرعباس توسط  افراد متخصص

 ترخیص کالا در گمرکات کشور مستلزم رعایت یک سری از قوانین و مقررات گمرکی است که عدم آشنایی با این قوانین و مقررات  و نداشتن تجربه کافی ممکن است به معطلی و توقف کالا در انبار های گمرک منجر شود که می تواند هزینه های سنگینی را به فرد صاحب کالا تحمیل کند و حتی باعث شود که زمان طولانی کالا ها بلاتکلیف در انبار های گمرک باقی بماند و باعث راکد ماندن سرمایه بازرگانان و تجار شود که گمرک بندر عباس هم از این قائد مستثنی نیست.

بنابراین بهتر است که صاحبان حقیقی و حقوقی کالا ها ، امور مربوط به ترخیص کالا در گمرکات را به افراد ماهر و ترخیص کاران واقعی واگذار کنند تا بتوانند فرایند ترخیص کالا را در یک زمان مشخص و با هزینه مناسب ترخیص نمایند که بکار گیری ترخیص کار وارد و مسلط به امور گمرکی بندر عباس برای کالاهای ورودی و خروجی به اسکله های این بندر می تواند برای صاحبان کالا راه گشا و مفید باشد.

مراحل ترخیص کار گمرک بندر عباس برای ترخیص کالا

ترخیص کاری که برای انجام کارهای گمرکی در بندرعباس انتخاب می شود. باید با روال کار در گمرک بندرعباس آشنایی داشته باشد. و از تجربه کافی در انجام امور اداری این مرکز برخوردار باشد. تا بتواند کار ها را با سرعت بیشتری انجام دهد. و روند ترخیص کالا ها با سرعت بهتری در روال قانونی  به نتیجه برسد. در ادامه برای آشنایی با روال کار در گمرک بندرعباس مراحل ترخیص کالا در گمرک شهید رجایی این بندر که مهمترین پایانه گمرکی کشور است به صورت مختصر بررسی می شود. تا اهمیت واگذاری کار ترخیص کالا به یک ترخیص کار ماهر و حرفه ای بیشتر مشخص شود.

مرحله اول

 در اولین گام برای ترخیص کالا در بندر شهید رجایی شهر بندرعباس باید ابتدا ترخیص کار به عنوان نماینده قانونی صاحب کالا اطلاعات اولیه کالا و صاحبان کالا را از طریق سیستم ELP وارد درگاه اطلاعات این بندر نماید. سپس در گام دوم اظهار نامه را تکمیل کرده و از آن پرینت بگیرد. و نزد خود نگه دارد. تا خود و صاحب کالا به عنوان صورت وضعیت کالا برای روز مبادا در اختیار داشته باشند.

مرحله دوم

 در مرحله دوم دریافت کورتاژ و تعیین مسیر کالا می باشد. که این کار را کارگزاران گمرک با توجه به شرایط کالا انجام می دهند تا مسیر ترخیص کالا مشخص شود. و از نظر اقتصادی بهترین مسیر، مسیر سبز است. که پس از قرار گرفتن کالا در این مسیر هزینه ها و عوارض گمرکی حسابرسی شده و کالا در مسیر ترخیص و مرخص شدن از گمرک قرار می گیرد.

مرحله سوم

 مرحله بعد اخذ مجوز برای کالاهایی است. که باید بنابر قانون از سازمان های مختلف و مرتبط مجوز های مکمل برای بلامانع بودن ترخیص کالا را  دریافت کنند. مثل استاندارد و یا سازمان های بهداشتی. مرحله بعد بررسی  و ارزیابی مدارک و اسناد ارسال شده به وسیله کارشناس سرویس می باشد.

آخرین مرحله

پس از این مرحله نوبت به مراجعه به صندوق گمرک و پرداخت هزینه های جاری می شود. مرحله بعد مراجعه به انبارهای گمرک و انجام آخرین مراحل ترخیص کالا از انبارهای گمرک می باشد. و در مرحله پایانی کار خاتمه پیدا می کند. و کالا از انبار گمرک خارج می شود و از طریق سامانه حمل و نقل به آدرس صاحب کالا ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین