واردات

واردات روغن سیلیکون

روغن سیلیکون همان روغن سیلیکون است که در دسته‌بندی مواد روان کننده قرار دارد. کاربرد این روغن برای صنایع مختلف بسیار قابل توجه است. از این رو واردات روغن سیلیکون در غلظت‌های مختلف تقاضای بالایی دارد. به کارگیری این روغن در صنایع محصولات ساختمانی، مواد آرایشی و بهداشتی، ابزار پزشکی، تجهیزات صنعتی، ابزار ساختمانی، تجهیزات آزمایشگاهی، مواد دارویی و غیر اهمیت آن را بالا می‌برد. این حجم کاربرد باعث شده تا واردات آن سود و منفعت بسیار بالایی داشته باشد.

شما می توانید از طریق بازرگانی ماندگار واردات این کالا را انجام دهید. این بازرگانی با امکان خرید از چین، ترکیه، امارات و اروپا و همچنین واردات از هر نطقه ای از دنیا مانند واردات از ترکیه و دبی کار شما را به نحو احسن انجام دهد.

  • 0 of 500 max characters

شرایط واردات روغن سیلیکون

 برای واردات چنین محصولاتی باید مجوزهای مورد نیاز را اخذ کنید. در واقع روغن سیلیکون در دسته‌بندی مواد شیمیایی قرار دارد. به دلیل توسعه صنایع مختلف و رقابتی بودن این ماده در بازار، سرمایه‌گذاران بسیاری برای واردات آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. برخی از قوانین و مجوزهای لازم واردات روغن سیلیکون عبارتند از:

اخذ کارت بازرگانی هوشمند

دریافت پروفرما از صادر کننده و ثبت آن در سامانه جامع تجارت

درج اطلاعات اولیه و ثبت کارت در سامانه مربوطه

دریافت کد ثبت سفارش

مجوز ورود و ترخیص کالا و این نوع مواد شیمیایی

ثبت تمامی اطلاعات مربوط به کارخانه تولید این مواد شیمیایی

پروفرما و تائیدیه مسئول فنی

ارائه آنالیز شرکت سازنده و آنالیز داخلی

گواهی عدم آلودگی

واردات روغن سیلیکون

مراحل واردات روغن سیلیکون

واردات روغن سیلیکون یا تمامی مواد شیمیایی طی مراحل مختلفی انجام می‌شود. قبل از هر کاری باید ممنوعیت ورود این ماده مورد نظر را بررسی کنید. در نتیجه تمامی مجوزهای لازمه از سازمان‌های مرتبط اخذ گردد. در واقع مشخصات این ماده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود و در این مجموعه برای این ماده برچسب ایجاد می‌کنند. در نتیجه با فروشنده این مواد در زمینه قیمت و نحوه پرداخت باید وارد مذاکره شوید.

در واقع اصلی‌ترین مرحله شناخت شرکت‌های تولید و توزیع کننده این مواد هستند. قطعاً کارخانه‌های بسیار زیادی برای تامین نیاز بازار و برطرف کردن مواد اولیه تولیدی بسیاری از صنایع فعالیت دارند. از طرفی تامین کنندگان این مواد را با برندهای مختلفی توزیع می‌کنند. اگر مستقیماً با خود شرکت‌های تولید کننده ارتباط برقرار نمایید که به نفع شما خواهد بود.

چرا که بدون واسطه مشخصات کاملی از این مواد شیمیایی را دریافت می‌کنید. پس از تائیدیه و اخذ مجوزهای لازم مستقیماً با قیمت مقرون به صرفه این مواد را از تولید کننده‌ها می‌خرید. اما چنانچه از تامین کنندگانی اقدام به خرید می‌کنید که برندهای زیادی از این ماده شیمیایی را دارند؛ ابتدا در رابطه با برند و شرکت سازنده آن تحقیقات لازمه را به عمل آورید.

بیشتر بخوانید: واردات تجهیزات هیدرولیک صنعتی

تعیین روش حمل و نقل

یکی از مراحل مهم واردات روغن سیلیکون انتخاب بهترین روش حمل و نقل این محصول است. انتخاب روش مناسب حمل و نقل کالا باید مورد تایید فروشنده و خریدار باشد. توافقی است که بین دو طرفین معامله بر اساس مبدا و مقصد صورت می‌گیرد. برای وارد کردن روغن سیلیکون نیز از روش حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی می‌توان استفاده کرد. البته این تعیین روش با در نظر قرار دادن قوانین بین‌المللی اینکو ترمز خواهد بود.

روش حمل و نقل دریایی

یکی از روش‌های حمل و نقل بین‌المللی برای واردات روغن سیلیکون استفاده از روش حمل و نقل دریایی است. در این روش محموله به وسیله کشتی‌های مختلف یا لنج توسط راه آبی انتقال داده می‌شود. این روش بسیار مقرون به صرفه است و یکی از ایمن‌ترین روش‌های حمل و نقل بین المللی به شمار می‌رود. برای انتخاب روش دریایی محدودیتی از نظر شکل، جسم، ابعاد یا وزن وجود ندارد.

در واقع تمامی محصولات با هر وزن، جنس و ابعادی توسط روش حمل و نقل دریایی منتقل می‌گردد. البته با در نظر قرار دادن تمامی این مشخصات یک کشتی مناسبی را نیز برای حمل و نقل انتخاب می‌کنند. در واقع کشتی‌ها برای انتقال مایعات، محصولات پودری، مواد معدنی یا غلات متنوع هستند.

روش حمل و نقل جاده‌ای

در این روش از طریق مسیر جاده ماشین‌های سنگین نظیر کامیون، کفی یا کامیونت محموله مورد نظر را منتقل می‌کنند. روش زمینی بسته به مسافت بین دو کشور بسیار زمانبر است. از این روش تنها برای حمل و نقل کالاهایی می‌توان استفاده کرد که محدودیت زمانی برای انتقال آنها وجود ندارد. البته محدودیت ظرفیت مسیر نیز در روش‌های جاده به چشم می‌خورد.

چرا که به دلیل ظریف بودن برخی از جاده‌ها و دشوار بودن عبور ماشین سنگین باید از وسیله نقلیه مناسب‌تر و بار کم حجم‌تر را انتخاب کرد. همچنین کوتاه بودن سقف تونل یا بلند بودن ارتفاع محموله همگی پارامترهایی هستند که برای انتخاب روش حمل و نقل جاده‌ای بر اساس نوع مسیر باید مورد توجه قرار بگیرند.

روش حمل و نقل هوایی

برای واردات روغن سیلیکون می‌توان از روش حمل و نقل هوایی نیز استفاده کرد. در این روش محموله در سریع‌ترین زمان ممکن حتی از فاصله‌های دور منتقل می‌شود. در رابطه با کالاهای حساس امنیت بیشتری برقرار است.

اما از نظر وزن و حجم کالا برای انتخاب روش هوایی محدودیت‌هایی دارد. همچنین برای برخی از کالاهای خطرناک نظیر محموله‌های اشتعال‌پذیر، انفجار شونده و غیر انتخاب این روش غیر ممکن است.

حسین میخک

عاشق سئو و بهینه سازی سایت برای مرورگرهای جستجو

پست های اخیر

حواله پول به عربستان – انتقال پول به عربستان

حواله پول به عربستان حواله پول به عربستان یک روش انتقال پول و حواله ارزی است که اجازه می‌دهد به…

7 روز قبل

حواله روپیه به هند | حواله ارز به هند | ارسال پول به هند

حواله روپیه به هند حواله روپیه به هند توسط شرکت بازرگانی ماندگار انجام می شود. کارمزد حواله روپیه در این…

2 هفته قبل

ارسال پول به عراق | حواله دینار به عراق

ارسال پول به عراق برای ارسال پول به عراق، شما می‌توانید از چندین روش استفاده کنید. این شامل انتقال بانکی،…

4 هفته قبل

ترخیص مواد اولیه از گمرک

ترخیص مواد اولیه ترخیص مواد اولیه از گمرک یک فرآیند حیاتی برای صنایع مختلف و اقتصاد کشور است. این فرآیند…

1 ماه قبل

حواله یورو | ارسال پول به اروپا

حواله یورو حواله یورو یک ابزار مالی و حواله ارزی است که معمولاً برای انتقال پول از یک کشور به…

1 ماه قبل

واردات مهره و لوله و شیلنگ آب

واردات مهره و لوله و شیلنگ آب از این نظر که این تجهیزات برای صنایع مختلفی استفاده می‌شوند، اهمیت دارد.…

2 ماه قبل