اظهارنامه گمرکی چیست؟ مراحل اظهارنامه گمرکی

اظهارنامه گمرکی مدرک خیلی پر اهمیت در جریان ترخیص کالا از گمرک است که شخص مالک کالا مسئول است پیش از هر فعالیتی، کالای مورد نظاره را از نوع این مدرک به گمرک اظهار کند. در حقیقت گمرک از کالای شما هیچ معلوماتی ندارد، شما مسئول هستید کالای خود را به گمرک شناسایی کنید.

و ما به لقب یک تضمین حقوقی یا قواله کتبی اظهارنامه گمرکی آگاه می شود که ،معاشر کالا تکلیف کامل را به تقبل دارد و البته به جز در مدتی که واردات غیر سوداگری باشند، نمایش آن الزامی می باشد و اما باید گفت که واردات غیر بازرگانی به این مفهوم است که جهانگردان می توانند، به شکل شفاهی ویژگی های کالا را آگاهی دهند برخی از کالاها مانند محصولات کشاورزی و غذایی که دارای تاریخ سرآمدن میباشند، شروط ویژه ای دارند که باید به آنها رسیدگی شود در زمان تحویل کالا اگر معاشر کالا حضور نداشته باشد،و فرد دیگری به جای آن آماده گردد باید به اسم نماینده با فیش وکالت خود را معرفی کند.

  • 0 of 500 max characters

اهمیت اظهارنامه گمرکی

در پروسه ی خارج سازی کالا در حقیقت اظهارنامه گمرکی یک پیمان حقوقی به شمار می آید، درحقیقت  معاشر کالا تمام وظیفه اظهارنامه گمرکی را به عهده دارد.کالایی که به مالک واردات به کشور وارد شده است ،و یا از راه صادرات از کشور خروج می شود بایست دارای اظهارنامه باشد واما تنها این اظهارنامه را معاشر کالا و یا نماینده قانونی وی می تواند، برای فراینده ی اجازه دادن کالا به گمرک مدنظر عرضه کرد شخصی غیر از معاشر کالا اظهارنامه را انتقال دهد، باید به خطاب نماینده معاشر کالا تاییده وکالت ‏یا کارگذاری خود را و یا فتوکپی آن راتکمله ی مدارک کند.

مرتب سازی اظهارنامه گمرکی از طریق چه اشخاصی انجام میشود:

درحقیقت مرتب سازی اظهارنامه گمرکی ازطریق افرادی ازجمله مالک کالا، نماینده ی قانونی معاشر کالا، دلال گمرک (اداره ی گمرک به این اشخاص اجازه میدهد تاکالا را از راه کسان ثالث خارج سازی کنند.)

جریمه کالا در اظهارنامه گمرکی

و همچنین معاشر کالا در شکلی جریمه خواهد شد که، قسمتی از اعتراف نامه زمان تطبیق آن با بسته مبانیت داشته باشد،و اما اگر معاشر کالا مدت ابراز کالا برای اینکه مالیات کمتری را پرداخت کند، از تعرفه کالای دیگر استفاده کند شامل جریمه‌های سنگینی خواهد شد.

اظهارنامه گمرکی به حدی ارزش بیشماری دارد که هنگام انجام عملیات گمرکی ،به جز حالاتی که در آیین نامه گمرک یاد شده از ارائه اظهارنامه امکان پذیر است، تنها هنگامی که اظهارنامه آن به گمرک تحویل داده شود مدتی است که کالا در گمرک پذیرفته شود، و ما موعد تخلیه کالا از انبار های گمرک و اصدار جواز های ترخیص کالا نیز به اظهارنامه گمرکی نیاز است ،از طریق اداره گمرکات اعتبار گمرک های استعاره برای انجام عملیات گمرکی عنوان میشود درحقیقت باید معلومات خواسته شده در اظهارنامه را ،مالک کالا و یا دلال گمرک و یا نماینده قانونی او به طورجامع وکنجاو وارد کنند.

درحقیقت اظهارنامه گمرکی باید در دو رونوشت نظم دهی شود، که به وسیله ی معاشر کالا و یا نماینده قانونی وی شکل می گیرد،و تاریخ و امضا در هردورونوشت باید خاطرنشان شود. و در حقیقت برای نظم دهی اظهارنامه گمرکی، اول باید معلومات خواسته شده درقالب مخصوص ثبت شود. درشکلی اظهار نامه گمرکی تصویب می شود، که معلومات مرتبط به ویژگی های کالا معادل با قالب های استاندارد شده بین المللی مندرج شود. مطابق قوانین و مقررات منسجم کلیه گواهی ها مورد نیاز مشابه صورت حساب خرید،مدرک مبدا و…، باید تکمل اظهارنامه شود.

درحقیقت شما وظیفه دارید کالای خود را به گمرک عرضه دهید،برای اینکه گمرک از کالای شما هیچ آگاهی ندارد.

اظهارنامه گمرکی

اظهار کردن کالا به چه معنا است؟

واما اظهار کردن کالا به این معنا است که گمرک باید،در تداول اینکه کالای ما چه گونه ای است گنجایش واندازه کالا،مقیاس کالا،و چگونگی کالا، وارج کالا چه اندازه است باشد.

مراحل انجام اظهارنامه گمرکی

بابت نظم دهی اظهارنامه گمرکی،اول باید معلومات خود را وارد کنید. کمپانی که کالا را واصل می کند، تمام معلومات مربوط به کالاها این چنین نرخ کالاها را محاسبه کرد‌ه و مطلع  میکند. واما عهده گیری اظهار نامه گمرکی باید شکل گیرد. در نتیجه بعدازعهده گیری اظهارنامه بازدید گمرکی شکل می گیرد واما باید گفت که در این مرتبه، کالا به شکل فیزیکی برآورد می شود. پس ازهربرآورد، مقوم گمرک نسبت به متن اظهارنامه و بازدید وجه پرداختی و دیگر دستورالعمل ها مبادرت کرده و بعد از اتمام این بازرسی ها، متن اظهارنامه را امضا خواهد کرد آنگاه آن را به متخصص ماموریت ارزیابی واگذاری میکند،متخصص نام برده درشکل صحت اظهارنامه را امضا و به رئیس خدمات کار برآورد انتقال خواهد داد.

به همین قاعده سرپرست خدمات کار برآورد شماره خدمات کار معین کردن، ازطریق سیستم را ازطریق شماره عطف و کد ارسال کننده که در متن اظهارنامه نوشته شده است ،یا از راه شماره ثبت اظهارنامه فراخوانی می کند وازطریق رایانه به برآورد سیستمی آن مبادرت می نماید.به همان شکل که بیان شد پس ازهرقیمت گذاری سامانه وامضا اظهار نامه ،ازراه رئیس خدمات کار قیمت گذاری اظهارنامه و فیش بانکی به صندوق تحویل داده میشود،صندوقدار در آغاز از آن نامه منسجم را از سامانه فراهانی و مبلغ فیش رو شده را،با مبلغ محاسبه شده به طریقه سامانه در خانه ۴۷ اظهارنامه تطابق می دهد.

در شکل اثبات شده قبض صندوق را بر اساس داده های درج شده، در خانه‌های اظهارنامه در رایانه کامل کردن بازرسی و تصدیق می نماید. بعد از آن فیش بانکی از مدارک جدا و تناسب به چاپ پروانه گمرکی مبادرت می شود. پروانه چاپ شده به محرک سرپرست صندوق مهر و امضا شده، تعداد آن در رساله منسجم وارد می‌گردد،سپس با دریافت قبض به مالک کالا تحویل داده میشود،بعد از این مرتبه خارج سازی کالا امکان پذیراست.

سخن پایانی

همان گونه که باید بدانید و بیان شده اظهارنامه کالا به صفت یک ورقه هویت اقدام می کند،که نشانگر محتویات بسته می باشد و از این رو وجود این مدرک برای صادرات و واردات یک کالابی اندازه الزامی بوده، و اما ازسوی دیگر برای ترخیص کردن کالا از گمرک باید تناسب به اسباب و قوانین آن شناخت جامع داشته باشید،بابود دشواری های حاضردر غیراینصورت گرفتار آسیب، خسارت و ولخرجی زیادی می شوید. در این راه بهتر است از شرکت های معتبر کمک بگیرید که شرکت بازرگانی ماندگار در این زمینه به شما هر نوع کمکی لازم باشد دریغ نمی کند.

حسین میخک

عاشق سئو و بهینه سازی سایت برای مرورگرهای جستجو

پست های اخیر

حواله پول به عربستان – انتقال پول به عربستان

حواله پول به عربستان حواله پول به عربستان یک روش انتقال پول و حواله ارزی است که اجازه می‌دهد به…

4 روز قبل

حواله روپیه به هند | حواله ارز به هند | ارسال پول به هند

حواله روپیه به هند حواله روپیه به هند توسط شرکت بازرگانی ماندگار انجام می شود. کارمزد حواله روپیه در این…

2 هفته قبل

ارسال پول به عراق | حواله دینار به عراق

ارسال پول به عراق برای ارسال پول به عراق، شما می‌توانید از چندین روش استفاده کنید. این شامل انتقال بانکی،…

3 هفته قبل

ترخیص مواد اولیه از گمرک

ترخیص مواد اولیه ترخیص مواد اولیه از گمرک یک فرآیند حیاتی برای صنایع مختلف و اقتصاد کشور است. این فرآیند…

4 هفته قبل

حواله یورو | ارسال پول به اروپا

حواله یورو حواله یورو یک ابزار مالی و حواله ارزی است که معمولاً برای انتقال پول از یک کشور به…

1 ماه قبل

واردات مهره و لوله و شیلنگ آب

واردات مهره و لوله و شیلنگ آب از این نظر که این تجهیزات برای صنایع مختلفی استفاده می‌شوند، اهمیت دارد.…

1 ماه قبل