چنانچه شما تصمیم به واردات و ترخیص کالا از گمرک امام خمینی را دارید می توانید از صفر تا صد این مسئولیت را به شرکت بازرگانی ماندگار بسپارید زیرا که در این زمینه بیش از 16 سال تجربه و دانش کافی را دارد. همچنین می توانید برای مشاوره رایگان و یا اطلاعات بیشتر با شماره های تماس ما در سایت در ارتباط باشید.

در ادامه این مقاله با مراحل ترخیص کالا از گمرک از فرودگاه امام خمینی خواهیم پرداخت.

گمرک امام خمینی کجاست؟

برای این که بتوانید کار ترخیص کالا از گمرک امام خمینی را انجام دهید. لازم است که با موقعیت مکانی آشنایی پیدا کنید.

  • این گمرک واقع در اتوبان تهران-قم  است.
  • محل دقیق تر آن در  ۳۰ کیلومتری جنوب تهران واقع شده است.

اداره گمرک امام خمینی

لوکیشن گمرک امام خمینی

مهم ترین کالاهای تزخیص شده از فرودگاه امام خمینی

کالاهایی که در فرودگاه امام خمینی ترخیص می شوند:

  • به صورت فوری نیاز به ترخیص دارند.
  • کالاهای هوایی که معمولا حجم و وزن کمی دارند.

نکته: واردات کالا با وزن های سنگین به صورت هوایی شامل صرف هزینه های بیشتر است.

مدارک ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

شما برای ترخیص کالا از گمرک امام خمینی به مدارکی نیاز خواهید داشت. که این مدارک شامل موارد زیر می شود.

  • بارنامه
  • قبض انبار
  • پروفرما
  • پکینگ لیست
  • گواهی مبدا

حوزه هایی گمرک امام خمینی

گمرک امام خمینی برای ترخیص کالا به 6 حوزه تقسیم بندی می شود.

حوزه اول : تجاری

دوم : تجاری

حوزه سوم : امانات پستی

چهارم: امور مسافری

حوزه پنجم : مهرآباد

ششم: گمرک تخصصی نفت

مراحل ترخیص کالا از گمرک امام خمینی

مراحل ترخیص کالا از گمرگ امام خمینی:

  • برای این امر ابتدا لازم است تا کالا از مبدا بارگیری شده و به مقصد ارسال شود.
  • کالا به صورت هوایی وارد مرزهای ایران شده و در گمرک فرودگاه امام تخلیه میشود.
  • سپس این کالا ها در انبار های مجهز این گمرک نگه داری میشوند تا زمان ترخیص آنها پس از اتمام مراحل قانونی فرا برسد.
  • اصولا فرآیند به این صورت است که کالا دو الی سه روزه به فرودگاه امام میرسد.
  • اگر تمامی مدارک تهیه شده باشد. شما میتوانید کالای خود را ۲ الی ۳ روزه ترخیص کنید.
  • بعد از تایید کارشناس و پرداخت هزینه های گمرکی پروانه صادر شده و به ترخیص کار ارائه میشود.
  • با ادامه مراحل شما میتوانید کالای خود را از این گمرک ترخیص کنید.

مقاله مرتبط: فروشگاه های آنلاین معتبر خرید از چین

مزایای استفاده از فرودگاه امام خمینی برای ترخیص کالا

  • موقعیت جغرافیایی گمرک فرودگاه امام خمینی منحصر به فرد است و نزدیکی به فرودگاه مهراباد
  • دسترسی آسان و همجواری با جاده های ترانزیتی و قرار داشتن در نزدیکی تهران به عنوان پایتخت ایران موجب شده است این گمرک در انتقال و ترخیص سریع محموله های گمرکی موفق عمل کند
  • تجهیزات کامل گمرک فرودگاه امام خمینی از لحاظ داشتن قفسه بندی مطمئن تا ارتفاع ۱۵ متری از زمین، انبار های متنوع و مختلف متناسب با کالاهای مختلف از لحاظ شرایط نگهداری، برخورداری ازانبار های مسقف و مکانیزه، ایمنی بالا و مجهز بودن در برابر خطراتی همچون آتش سوزی ، از دیگر ویژگی های مثبت گمرک فرودگاه امام خمینی است.
  • مدرن ترین انبار عمومی کشور متعلق به این گمرک است
  • گمرک فرودگاه امام خمینی مجهز به سردخانه است و بنابراین می تواند کالاهای فاسد شدنی را از هرگونه ریسک حفظ نماید.
  • کلیه بخش های این گمرک به ابزارهای کنترلی کامپیوتری مجهز هستند .
  • سالن مسافری این گمرک بطور متوسط شبانه روز پذیرای بالغ بر 15000 مسافر است.

قوانین ترخیص کالا از گمرک امام خمینی

  • وسایل شخصی مسافر نو و یا مستعمل که به طور معمول استفاده می شود معمولا این لوازم معاف از ترخیص کالا است. البته تشخیص این امر با ماموران گمرک  و ترخیص کار است.
  • مسافران خروجی یا ورودی از قلمرو گمرکی باید تا کالای همراه خود را به گمرک اظهار نمایند که این اظهار هم می تواند بصورت شفاهی انجام شود و هم بصورت کتبی که این کار به تشخیص گمرک انجام می شود.
  • لازم به تذکر است که اگر مسافر اجناس خود را جاسازی و به گمرک اظهار نکرده باشد و گمرک بر اثر بازرسی آنها را کشف نماید، مشمول مقررات قاچاق خواهد بود
  • در مرزهایی که گمرک از نظام دو مسیر سبز و قرمز برای کنترل های گمرکی اقدام می نماید انتخاب مسیر توسط مسافر به منزله اظهار کالای خود می باشد و در صورت انتخاب مسیر سبز به این معنی خواهد بود که کالایی برای اظهار به گمرک ندارد
  • در صورت درخواست مسافر مقیم ایران که قلمرو گمرکی کشور را ترک می نماید گمرک ملزم است بخشی از کالای همراه وی را که مجاز به خروج آن می باشد مشخص نماید تا در موقع ورود مجدد به کشور از پرداخت حقوق ورودی معاف شود.
  • اتباع خارجی که بطور رسمی در ایران به کار یا تحصیل اشتغال دارند در پایان کار یا تحصیل میتوانند لوازم منزل خود را در حد متعارف بدون ارائه مجوز یاکارت بازرگانی از کشور خارج نمایند .

ترخیص کالا از گمرک امام خمینی چقدر زمان می برد؟

مرسولات پستی ارسال شده توسط خطوط هوایی در گمرک امام خمینی یک روزه و سایر روش های ترخیص دو روزه صورت می گیرد. بازرگانی ماندگار با بهره گیری از تجربه و اطلاعاتی که دارند می توانند مرسولات شما را در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص نمایند.

انبارهای گمرک امام خمینی

با توجه به این که هر روزه تعداد کالاهای بسیاری به این گمرک ارسال می شوند و همچنین با توجه به متنوع بودن مرسولات، این گمرک دارای تعداد متعددی انبار است که هر کدام به یک کالا اختصاص دارد. تمامی مرسولات به صورت طبقه بندی شده نگهداری می گردد و از این رو دارای ایمنی کاملی است. از طرفی سقف این انبارها بلند است و سفارشات با استفاده از جرثقیل های مخصوص حمل می شود.

اهمیت ترخیص کالا از گمرک امام خمینی

گمرک امام خمینی یکی از بزرگ ترین و مهم ترین گمرک های کشور است. به گونه ای که در ماه کالاهای بسیار زیادی از طریق هوایی وارد این گمرک می شوند. به همین دلیل ترخیص کالا از گمرک امام خمینی اهمیت بسیاری دارد و هر تاجری باید به آن آگاهی داشته باشد. بر این اساس باید در هنگام ترخیص کالا از تمامی مراحل ترخیص مطلع بوده تا روند ترخیص تسریع بخشیده شود.

هزینه ترخیص کالا از گمرک امام خمینی

هزینه ترخیص کالا از گمرک امام خمینی بر اساس کالاهای وارداتی تعیین می شود. میزان هزینه بدرقه کالا، هزینه انبارداری، هزینه تخلیه کالا، هزینه های آزمایشگاه، هزینه حمل و نقل، هزینه بازرسی کالا، هزینه بارگیری، هزینه ترانزیت و ترانشیت کالا و … از جمله مواردی است که بر روی قیمت ترخیص کالا از گمرک امام خمینی تاثیر می گذارد. در نتیجه هزینه ترخیص به مواردی از جمله انبارداری، کارت بازرگانی، دستمزد ترخیص کالا و … بستگی دارد. جهت اطلاع از هزینه های ترخیص کالا از این گمرک تنها کافیست با کارشناسان بازرگانی ماندگار تماس بگیرید.

لیست کالاهای ممنوعه گمرک امام خمینی

بر اسسا قوانین جمهوری اسلامی ایران واردات یک سری از محصولات ممنوع است و وارد کردن آن جرم محسوب می شود. به همین منظور شما نمی توانید هر محصولی را از طریق گمرک امام خمینی ترخیص کنید. مشروبات الکلی، مواد مخدر، وسایل قمار، نسذیات و عکس های مغایر با مذهب و ملیت، اسلحه های گرم و سرد و … از جمله لیست کالاهای ممنوعه به شمار می رود.

ساعت کاری گمرک فرودگاه امام

گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی به عنوان یکی از مهم‌ترین گمرکات کشور شناخته می‌شود. برای ترخیص کالا و بار بایستی حتماً از طریق گمرک امکاناتی صورت بگیرد. در واقع تمامی محموله‌های وارداتی به گمرک ارسال می‌شوند و شما بایستی با در دست داشتن اسناد لازمه از انبار گمرک آنها را ترخیص نمایید. ساعات کاری گمرک فرودگاه امام به صورت شبانه روزی یا ۲۴ ساعته می‌باشد.

 این گمرک از شنبه تا چهارشنبه هر روزه از ساعت ۸ تا ۱۵ فعالیت دارد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های گمرک فرودگاه امام خمینی تماس حاصل کنید. کالاهای وارداتی و مجاز که می‌توانید آنها را از این گمرک ترخیص نمایید، شامل تمامی لوازم شخصی نو برای استفاده‌های عرفی است.

تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، طلا و جواهرات، لوازم خانگی، لاستیک، بذر و نهال، کامپیوتر، دوربین عکاسی، دوربین مداربسته، موبایل، لوازم جانبی، پارچه، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، فلزات گران قیمت، دخانیات و غیر همگی جزو محصولاتی هستند که واردات آنها از طریق این گمرک مجاز می‌باشد.

 در صورتی که شما با ساعت کاری گمرک فرودگاه امام آشنا باشید، می‌توانید در این ساعات کاری به گمرک مراجعه کرده و اقدامات لازمه را جهت ترخیص کالای خود انجام دهید. حتی در ساعت کاری این گمرک می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

وسایل ممنوعه در فرودگاه امام خمینی

در فرودگاه امام خمینی نیز همانند دیگر گمرکات کشور برخی از وسایل، واردات آنها ممنوع است. در واقع وسایل ممنوعه در فرودگاه امام خمینی جزو محصولاتی هستند که هرگز نمی‌توان آنها را ترخیص نمود. این کالاها همان وسایلی هستند که بر اساس قوانین و شرایط امکان واردات آنها وجود ندارد.

 البته برای اینکه در مرحله ترخیص و گمرک با چنین مشکلاتی مواجه نشوید، بهتر است ابتدا در رابطه با کالاهای ممنوعه اطلاعاتی به دست بیاورید. مشروبات الکلی، سلاح سرد یا گرم، وسایل قمار، مواد مخدر، مواد منفرجه، نشریات و تصاویر مغایر شئونات اسلامی، مواد محترقه، فیلم خارج از عرف، عتیقه و کالاهایی با ارزش میراث فرهنگی، کتاب‌های به دور از عرف اجتماعی و غیره هیچ یک مجوز ورود نخواهند گرفت.

 همانگونه که خروج هرگونه اشیا فرهنگی و باستانی غیر مجاز است، واردات آنها نیز مجوز واردات نمی‌گیرد.

حتی کتاب‌های خطی، چاپ سنگی، سکه‌های تاریخی، آثار هنری ارزشمند و غیره شامل این اشیای فرهنگی و هنری می‌شوند. مقدار مجاز سیگار همراه مسافر نیز تنها ۲۰۰ نخ یا ۵۰ عدد سیگار برگ است؛ حتی برای تنباکو نیز میزان مجاز آن معادل حداکثر ۲۵۰ گرم می‌باشد.

 واردات دارو یا مکمل‌های غذایی که سلامتی انسان را به خطر بیندازند، نیز ممنوع است. تنها مجوز دارو و مکمل‌های غذایی می‌توانید دریافت کنید که مجوز قانونی از طرف وزارت بهداشت داشته باشند.

ترخیص سریع کالاها با بازرگانی ماندگار

بازرگانی ماندگار کیفیت و سرعت ترخیص کالاها از بازرگانی ماندگار را تضمین می کند. بدین صورت که این بازرگانی به تمامی مراحل ترخیص کالا آشنا هستند و با شناخت مسیرها و انبارها می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن کالای شما را ترخیص کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست ترخیص کالا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت پشتیبانی ماندگار
پشتیبانی سایت
پیغام دارید !
پشتیبانی ماندگار چت آنلاین